A brazíliai Forma-1-es hétvége izgalmasan indult, amikor Red Bull autója a falnak csapódott, míg Piastri újra életre kelt a pályán.

Interlagosban megtartották a Brazil Nagydíj egyetlen szabadedzését, ahol Lando Norris teljesítménye emelkedett ki, hiszen ő zárta az élen. Ennek ellenére úgy tűnik, hogy Oscar Piastri mexikói nehézségei már a múlt homályába vesznek.

Az edzés első szűk 40 percében kizárólag a kemény gumik kerültek fel az autókra, a csapatok többsége pedig a sprinthétvégéken szokásos programot futotta: beállításokon való munka, majd néhány megtankolt autós kör.

A körverseny során George Russell teljesítette a leggyorsabb kört, időeredménye 1:11,188 volt. Max Verstappen 0,180 másodperces lemaradással követte őt a második helyen, míg a harmadik pozíciót Oscar Piastri szerezte meg, 0,213 másodperccel lemaradva. Az első tíz között még Carlos Sainz, Charles Leclerc, Lewis Hamilton, Pierre Gasly, Liam Lawson, Andrea Antonelli és Lando Norris végzett, sorrendben.

Ahogy a versenyzők igyekeztek minél gyorsabban feltérképezni a határokat, több elfékezést is láthattunk, Yuki Tsunoda pedig a négyes kanyarban kicsit meg is törte a Red Bullt, amikor a bukótérbe csúszva eltalálta az autó bal elejével, majd egy kicsit a hátuljával is a falat. Az RB21-es komolyan nem sérült, így a japán néhány javítás és szárnycsere után folytathatta a körözést.

Tsunoda kicsúszása: A verseny izgalmas pillanata, amikor a fiatal japán pilóta, Yuki Tsunoda, váratlanul elvesztette az irányítást a járműve felett. A kanyarban történt hiba nemcsak az ő versenyét befolyásolta, hanem a mezőny dinamikáját is, hiszen a baleset következtében a többieknek is ügyesen kellett manőverezniük. A nézők lélegzetvisszafojtva figyelték, hogyan próbálja Tsunoda visszanyerni az irányítást, de végül a kicsúszás elkerülhetetlen volt. Az esemény újra rávilágított arra, hogy a motorsport világában a legkisebb hiba is komoly következményekkel járhat.

Hogy a Red Bull különösen idegesen viselkedett a pálya ezen részén, azt mutatta, hogy kis híján Max Verstappen is eldobta a vasat ugyanott, ahol a csapattársa, majd valamivel később ő is meglátogatta a 4-es kanyar bukóterét.

Nemcsak a holland élt át meleg helyzeteket, hanem Oscar Piastri is, aki 6-os kanyar előtt nem vette észre a gyorskörön levő Isack Hadjart és kis híján nekiment a franciának, az utolsó 20 percbe lépve pedig az ausztrál a 3-as kanyarban csúszott meg nagy tempónál, de szépen megfogta a McLarent.

Az első lágy gumis kört Tsunoda teljesítette, de csak a 10. helyre ugrott előre vele, közel 6 tizedre Russelltől.

Mivel a magyar idő szerint pénteken 19:30-kor kezdődő sprintidőmérő első két szakaszában a közepes keverék gumi használata kötelező, nem minden pilóta a lágy abroncsokkal futott szimulációt. Stroll volt az első, aki a sárga Pirelliken a második helyre ugrott, ezt követően pedig Albon 1:11,004-es idővel átvette a vezetést. Azonban nem sokkal később Russell is a csúcsra ért, de Sainz szinte azonnal visszavette tőle az első helyet.

A spanyol pilóta 1:10,820-as idejét Piastri több mint 6 tizeddel túlszárnyalta, amire Norris, aki mindössze egy ponttal állt előrébb a bajnoki táblázaton, nem tudott reagálni. Így végül 0,278 másodperccel lemaradva a második helyre ugrott.

Antonellit durván megakasztották.

A papajaszínű autók azonban nem adták fel, és újra nekivágtak azonos pályaszakasznak. Végül mindketten javították az idejüket, de Piastri előnye szinte változatlan maradt, mindössze 0,261 másodpercre nőtt. Ez a teljesítmény azonban elegendőnek bizonyult az első hely megszerzéséhez, még akkor is, amikor Max Verstappen a verseny végén a lágy gumikra váltva érkezett. A második szektor végére azonban több mint fél másodperces hátrányt halmozott fel, így végül úgy döntött, visszavesz a gázt és a boksz felé vette az irányt.

Piastri a végén még tett egy utolsó kísérletet a javításra, de a lila első szektor után a kör végén 6 századdal elmaradt a legjobb idejétől. Ezzel szemben a mögötte haladó Norris felgyorsult, és végül 0,023 ezreddel megelőzte a csapattársát. A két McLaren mögött Hülkenberg állt be a 3. helyre, míg Fernando Alonso a 4. pozíciót foglalta el, Bortoleto pedig az 5. helyen zárta a kört.

Russell a 6. pozícióban zárta a versenyt, míg Antonelli a 10. helyen végzett. A Ferrari pilótái, akik a közepes gumival nem tudtak javítani, a 18. és 19. helyet szerezték meg, mindezt a 17. helyen végző Verstappen mögött, aki a legjobb idejét szintén a kemény keveréken futotta. Lewis Hamilton pedig a 11-es kanyarban egy látványos nagysebességű megpördüléssel zárta a versenyt, miután azt nyilatkozta, hogy az autója alja leért az aszfaltra.

A pilóták által végrehajtott program rendkívül változatos volt, és mivel nem mindenki azonos keveréken teljesített, ezért nehéz egyértelmű következtetéseket levonni a látott teljesítményekből. Ugyanakkor egy dolog biztos: a McLaren tempója figyelemre méltó, míg Oscar Piastri mexikói nehézségei úgy tűnik, hogy a múlt homályába vesztek.

Related posts