Volkswagen-sztrájk: Vezetési és szakszervezeti patthelyzet - Tízezrek megélhetése forog kockán - Világgazdaság A Volkswagen gyárában kialakult sztrájkhelyzet egyre élesebb kontúrokat ölt, mivel a vállalat vezetése és a szakszervezetek között feszültség t

Körülbelül százezer munkavállaló csatlakozott a hét elején megkezdődött országos sztrájkhoz. A Volkswagen tervei között szerepel német gyárai bezárása, ami több ezer elbocsátást vonna maga után. A szakszervezetek mindent elkövetnek, hogy ezt megakadályozzák, emellett pedig béremelést is követelnek a munkások számára.

A német Volkswagen autóipari óriás vezérigazgatója, Oliver Blume azt mondta a dolgozóknak, hogy a szakszervezetek jelenlegi költségcsökkentési javaslatai jó kiindulópontot jelentenek a tárgyalásokhoz, de azok mértéke messze nem elég ahhoz, hogy a gyártót versenyképesebbé tegyék, ami elengedhetetlen lenne a bezárások leállításához.

A Volkswagen munkavállalói hétfőn országos sztrájkokat hirdettek, hogy nyomást gyakoroljanak Bluméra és az igazgatótanács tagjaira. A dolgozók aggódnak a márka jelentős átszervezése miatt, amely magában foglalja a 10%-os bércsökkentést és a németországi gyárak bezárásának példátlan mértékű fenyegetését.

A német IG Metall szakszervezet előrejelzése alapján körülbelül százezer munkavállaló hagyta abba a munkát, míg a szerdai nagygyűlésen körülbelül húszezer ember gyűlt össze, hogy részt vegyen az eseményen.

Rugalmas feltételeket ajánlanak a Volkswagennek

A vállalat és a dolgozók még szeptemberben kezdték meg a korai kollektív tárgyalásokat, miután a vezetőség azt mondta, hogy be kell zárnia németországi gyárakat és fel kell számolnia a munkahelyi biztonsági megállapodásokat, hogy kezelje az autóipar kihívásait, köztük a növekvő működési költségeket és az egyre erősödő versenyt a globális piacon.

Daniela Cavallo, a Volkswagen üzemi tanácsának vezetője a Bloombergnek nyilatkozva hangsúlyozta, hogy a megállapodás elérése érdekében mindkét félnek hajlandónak kell lennie kompromisszumok keresésére, még a karácsonyi időszak előtt.

Ennek céljából az IG Metall egy jelentős, több mint 1,5 milliárd eurós költségcsökkentési tervet javasolt a vállalatnak. Ez a csomag magában foglalta az osztalékfizetések és bónuszok mérséklését, továbbá a béremelésekkel kapcsolatos követelmények csökkentését is.

A vezetőség viszont elvetette ezt a javaslatot, hangsúlyozva, hogy míg az engedmények valóban hasznos alapot szolgáltathatnak a tárgyalásokhoz, a megszorítások mértéke még mindig messze van attól, hogy elegendő legyen a gyárbezárások megakadályozásához.

- fogalmazta meg Blume. A Volkswagen vállalati felépítése viszont jelentős beleszólást enged a munkavállalóknak a lényeges döntésekbe, ami megnehezíti a menedzsment számára, hogy drasztikus költségcsökkentéseket valósítson meg.

Related posts