Elérkezett az idő, amikor végleg búcsút intettünk a 2025-ös autóknak.
Abu-Dzabiban kedden lezajlott az idényt végleg lezáró pirellis gumiteszt, ahol sokan most először kaptak ízelítőt a jövő évi munkaadóból.
Hivatalosan a vasárnapi Abu-Dzabi Nagydíj zárta le a 2024-es Forma-1-es világbajnokságot, de a munkálatok nem álltak meg. Kedden, a Yas Marina pályán - mondhatni, már tradícióként - megrendezték a Pirelli következő évi gumiabroncsainak végső tesztelését. Ez az esemény kiváló lehetőséget adott a fiatal tehetségeknek és a csapatot váltó versenyzőknek, hogy kipróbálják magukat a volán mögött.
A szabályok értelmében a csapatoknak kötelező volt két autót indítaniuk a pályán, és ezek közül az egyikben mindenképpen egy fiatal versenyzőnek kellett helyet kapnia. E fiatal versenyzők definíciója szerint azok, akik eddig legfeljebb két Forma-1-es nagydíjon vettek részt.
Ebből fakadóan igen színes is volt a mezőny: az eddigi versenyzők közül a McLarennél Lando Norris és Oscar Piastri, a Ferrarinál Charles Leclerc, a Mercedesnél Geoerge Russell, a VCARB-nál Liam Lawson vezetett, mindenki más átigazoló vagy ifjonc volt.
A friss bajnok McLaren csapata izgalmas lépésre szánta el magát, és bevetette mexikói neveltjét, Patricio O'Wardot. A Ferrari istállónál a fiatal tehetség, Charles Leclerc mellett Arthur is lehetőséget kapott, míg a régóta a csapatnál dolgozó tesztelő és WEC-pilóta, Antonio Fuoco is részt vett a versenyen. A Red Bullnál a kiscsapatos Cunoda Juki tűnt fel, míg a szabadedzésen már bemutatkozott francia F2-es tehetség, Isack Hadjar is lehetőséget kapott a pilótaülésben.
A Mercedes bejelentette Kimi Antonelli szerződtetését, aki Lewis Hamilton örökösének számít, valamint a fiatal tehetség Frederik Vesti érkezését is az utánpótlás-programból. Az Aston Martin Felipe Drugovich-ot, a csapat állandó tartalék pilótáját, és Jack Crawfordot is a soraiban tudhatja. Az Alpine bemutatta Jack Dohhant, aki Abu-Dzabiban debütált, továbbá a középtávú jövőre fókuszáló észt Paul Aront is leigazolták. A Haas csapat a francia Esteban Ocont hozta el az Alpine-tól, míg saját programjából Harikava Riót is szerepelteti. A Williams a csatlakozó Carlos Sainz mellett Luke Browningot is bemutatja, míg a Sauber Williams a következő évi felállását, Nico Hülkenberget és Gabriel Bortoletót küldte a pályára.
A prototípus gumik elosztását és a tesztprogramok menetét a gumiszállító, a Pirelli határozta meg, ezért a végső eredmények nem biztos, hogy teljes mértékben reprezentatívak. Ennek ellenére a leggyorsabb időt Charles Leclerc futotta, őt követi Sainz, Russell és Hülkenberg a legjobb öt között.
A legtöbb kört, összesen 159-et, Lawson teljesítette, ezzel gyakorlatilag három versenytávot lefedve. Emellett Charles Leclerc, Sainz, Russell, Doohan, Harikava, Bortoleto és Drugovich is figyelemre méltó teljesítményt nyújtott, hiszen 130 és 150 kör közötti távot zártak.
A tesztnap során nem történt semmi különös, így a csapatok és a Pirelli számára egy zökkenőmentes és produktív napot tudhatunk magunk mögött.