Budapesten a felújítások okozta forgalmi dugók számos nehézséget okoznak. A helyzet javítása érdekében újabb intézkedéseket terveznek bevezetni, hogy a közlekedés gördülékenyebbé váljon.

A 18 órára tervezett rendkívüli Fővárosi Közgyűlés előtt a Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottság is összeült, melynek elnöke, Vitézy Dávid, azzal a céllal hívta össze a tagokat, hogy megvitassák az első nyári hetek forgalmi tapasztalatait, valamint értékeljék a vágányzárakat és a rendkívüli forgalmi rendet. A fővárosban jelenleg több jelentős felújítás folyik párhuzamosan (például a 4-6-os villamos egyes szakaszain, valamint a Flórián téri felüljárón), ami számos lezárást von maga után, és ennek következtében az utóbbi hetekben több helyszínen is jelentős torlódások alakultak ki.
A BKK pénteken több helyszínen is intézkedett a jelentős forgalmi dugók enyhítése érdekében. Extra buszsávokat alakítottak ki, és a Rákóczi hídon zajló munkálatokat napközben felfüggesztették. Vitézy mostantól azt ajánlja, hogy...
Ezekről a végső döntést a közgyűlés mondhatja majd ki. Az ülésre a Fidesz saját javaslatokkal is érkezett: ők azt szeretnék elérni, hogy ameddig párhuzamosan zajlik a 4-6-os villamos felújítása a Flórián téri felüljáróé, addig a főpolgármester minden reggel 7 és este 18 óra között nyissa meg az autóforgalom előtt a két éve lezárt Lánchidat és a lezárt pesti rakpartot is.
Bodor Ádám, a BKK vezérigazgató-helyettese kifejtette, hogy idén Budapest forgalma jelentősen megnövekedett, ami különösen nehézségeket okoz a felújítás alatt álló úthálózat számára. A szakember rámutatott, hogy az elmúlt évek tapasztalatai szerint június utolsó hetében a forgalom általában 10 százalékkal csökkent, ám idén ez a tendencia megdőlt, és a várt enyhülés elmaradt.
"Azonos méretű forgalom esetén kisebb kapacitást mért."
- mondta.A vezérigazgató-helyettes közölte, hogy BKK a pesti alsó rakpart visszanyitását nem támogatja, mert számításaik alapján az nem jelentene érdemi változást. Bodor és Vitézy Dávid is azt mondta, hogy a Lánchíd visszanyitása csak azt eredményezné, hogy újra beállna a forgalom, ami a hídon közlekedő buszokat, illetve annak az utasait is negatívan érintené. A BKK egyébként támogatja Vitézy Dávid javaslatát, így azt, hogy az id. Antall József rakpartot hétköznap ne zárják el az autóforgalom elől.
A Fidesz javaslatát, amely a Lánchíd lezárását és a rakpart megnyitását célozta, a bizottság többsége elutasította. Ezzel szemben Vitézy Dávid ötletei kedvező fogadtatásra találtak, így várhatóan a Fővárosi Közgyűlés fogja eldönteni a sorsukat.
Szintén Vitézy Dávid kérte, hogy a BKK számoljon be a tömegközlekedési eszközökön tapasztalt klímahelyzetről, ugyanis a képviselő több panaszt is kapott arról, hogy az újabb, néhány éves buszokon és villamosokon alig megy a klíma.
Bodor Ádám, a BKK vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy Budapesten a klímával felszerelt buszok aránya eléri a 88 százalékot, míg a trolibuszok esetében közel száz százalékos a rendelkezésre állás. A villamosok között a CAF és Combinó típusú járművek rendelkeznek klímaberendezéssel. Az utóbbi hetekben a BKK ellenőrzéseket végzett, és a vizsgált járművek 20-25 százalékánál megállapították, hogy nem teljesítik a BKK által meghatározott normákat. "Ezeket az értékeket mindenképpen csökkenteni kell" - hangsúlyozta Bodor.
Az Arriva, a BKK egyik szolgáltatócége, ügyvezetője hangsúlyozta, hogy flottájukban kizárólag légkondicionált buszok találhatók. Kiemelte, hogy nem igaz az a pletyka, miszerint figyelemmel kísérnék az üzemanyag-fogyasztásukat; sőt, a munkatársaikat kifejezetten arra ösztönzik, hogy használják a klímaberendezéseket belső rendszereiken keresztül. Az idősebb, 12 éves Mercedes buszaiknál előfordulhatnak meghibásodások, de ezek esetében azonnali intézkedéseket tesznek: az érintett járműveket azonnal kivonják a forgalomból. Ráadásul hamarosan érkeznek az új buszok, amelyek még erősebb klímával rendelkeznek. A BKV üzemeltetési vezérigazgató-helyettese is megszólalt, megjegyezve, hogy a klímával kapcsolatos problémák csak a régebbi buszok egy részét érintik, hiszen a korral járó elhasználódás miatt nem bírják a szélsőséges hőséget. A BKV mindent megtesz annak érdekében, hogy a felmerülő hibákat minél gyorsabban orvosolják.