Repülőgép-balesetek, amelyek mély nyomot hagytak az emberiség emlékezetében.
Dél-Koreában egy repülőgép tragikus módon teljesen lángra lobbant a felszállás előtti utolsó pillanatokban.
A múlt héten Washington légterében tragikus baleset történt, amikor egy utasszállító repülőgép összeütközött egy katonai helikopterrel. A szörnyű incidens következtében senki sem élte túl a katasztrófát; a repülőgépen 60 utas és négy fős legénység tartózkodott, míg a helikopteren hárman voltak. A tragédia részleteiről több felvétel is napvilágot látott. Az Amerikai Műkorcsolya Szövetség megerősítette, hogy a gépen utazó áldozatok között több sportoló, edző és családtag is volt, akik éppen edzőtáborból tartottak haza.
Péntek este egy tragikus repülőgép baleset rázta meg az Egyesült Államokat: Philadelphiában, lakott területre zuhant egy kisgép, csupán néhány perccel a felszállás után. A fedélzeten tartózkodó hat ember, köztük egy súlyos betegségben szenvedő gyermek és édesanyja, mindannyian életüket vesztették a katasztrófában. Ők éppen Mexikóba indultak, hogy megkapják a szükséges életmentő kezelést. A tragédia mély fájdalmat okozott a közösségben, és a családok körében eluralkodott a gyász és a szomorúság.
Egy távoli helyszínen, a világ másik felén, egy éppen felszállni készülő utasszállító repülőgép lángra kapott. Az Air Busan dél-koreai légitársaság gépe kedden gyulladt ki a Gimhae nemzetközi repülőtéren, ám a tragédia elkerülésére az összes 169 utas és a hét fős személyzet időben elhagyta a gépet. Azonban az utóbbi években számos légi baleset történt, amelyek sokkolták a közvéleményt, és több eset még mindig megoldatlan rejtélyként lebeg a levegőben.
2014. március 8-án, a hajnali órákban rejtélyes módon eltűnt a Malaysia Airlines menetrend szerinti járata, amely Kuala Lumpur és Peking között közlekedett. A Boeing 777-200-as típusú repülőgépen 227 utas és 12 fős személyzet tartózkodott. A gép a földi irányítással 1:22-kor szakította meg a kapcsolatot, míg az eltűnését hivatalosan 2:44-kor jelentették. Meglepetésre, a repülőgép nem küldött vészjelzést, ami még inkább felerősítette a titokzatosságot az ügy körül.
A roncsok nyomára azóta sem bukkantak, így a repülőgép sorsáról sok a kérdőjel. A legelterjedtebb elmélet szerint a pilóták irányították el a járatot, majd valahol a hullámok között landoltak az utasszállítóval. A gép kapitánya, Zaharie Ahmed Shah, aki 53 éves volt, 1981 óta dolgozott a Malaysia Airlinesnál. Lakásában egy szimulátorra bukkantak, amelyről néhány korábbi szimulációs adatot is eltávolítottak.
A járaton más gyanús események is napvilágra kerültek; például két utas, akik eltulajdonított útlevéllel léptek a fedélzetre, felvetették a terrorcselekmény lehetőségét a nyomozók körében. A két iráni férfi kilétét csak később sikerült tisztázni, de a nyomozás során nem bukkantak kapcsolatokra terörista csoportokkal. A gép és az utasok hovatartozása a mai napig rejtély maradt.
Az egyik legmegdöbbentőbb és alaposan elemzett repülőgép-baleset 2009-ben zajlott, amikor az Air France 447-es járata Rio de Janeiro irányából Párizs felé vette az irányt. A gép 3,5 órával a felszállás után az Atlanti-óceán felett haladt, amikor egy trópusi viharzónába került. Ezt követően hirtelen megszakadt a kapcsolat a földi irányító központtal, és a repülőgép nyomtalanul eltűnt a radarokról.
A gép roncsait csak két évvel később bukkanták fel az Atlanti-óceán mélyén, körülbelül 3900 méteres mélységben. Ekkor került elő a fekete doboz is, amely kulcsfontosságú információkat nyújtott a tragédia okairól. Kiderült, hogy a gép sebességmérő rendszerének jegesedése, valamint a pilóták hibái vezettek a balesethez. Az incidens után új biztonsági intézkedéseket vezettek be, többek között az Airbus repülőgépek pitot-csöveit is lecserélték, hogy hasonló esetek ne fordulhassanak elő a jövőben.
A történelem egyik legnagyobb légi katasztrófája 1977. március 27-én zajlott le a spanyolországi Tenerife Los Rodeos repülőterén. Ekkor a KLM Boeing 747-206B és a Pan Am Boeing 747-121 típusú repülőgépek összeütköztek a kifutópályán, ami a légiközlekedés egyik legszomorúbb fejezetévé vált. A borzalmas baleset következtében 583 ember vesztette életét, ezzel a tragédiával mély nyomot hagyva a légi közlekedés történetében.
A katasztrófa hátterében több szerencsétlen egybeesés állt; a sűrű köd miatt a repülőtér forgalma már eleve zűrzavaros volt, több repülőgép várakozott a kifutópályán a felszállási engedélyre. Ráadásul a pilóták és a légi irányítók közötti kommunikáció is akadozott és félreérthető volt. A Pan Am légitársaság gépe a kedvezőtlen látási viszonyok között téves irányba haladt, miközben a KLM gépe már gyorsításba kezdett a felszálláshoz, ami végül tragikus ütközéshez vezetett. Mindkét repülőgép lángra kapott, és a fedélzetükön tartózkodó összes utas és légikísérő életét vesztette. Az incidens következtében számos új szabályozást és eljárást vezettek be, hogy hasonló tragédiák ne fordulhassanak elő a jövőben, ezzel erősítve a repülésbiztonságot.
A sportolói világot is több tragédia megrázta: az argentin labdarúgó, Emiliano Sala magánrepülője a La Manche-csatorna fölött zuhant le amikor úton volt az Egyesült Királyságba miután egy angol csapathoz igazolt. A legendás kosaras, Kobe Bryant, a Los Angeles Lakers egykori játékosa, szintén légikatasztrófában vesztette életét kislányával, a mindössze 13 éves Giannával. A helikopter fedélzetén utazó másik hét személy is életét vesztette