"Magyarország mostantól a randizás fővárosa – belépünk az elit ligába!"

A jövőben a magyar autóipar kiemelkedő szereplővé válhat, ha eléri az 1 millió legyártott autót és 2 millió motort. Ezzel az elitligában helyezkedhet el, bizonyítva innovációs képességét és versenyképességét.

Nincs kétség afelől, hogy Magyarország a járműipar területén a nyugati és keleti vállalatok találkozási helyévé vált – emelte ki Joó István, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezetője a szerdán megrendezett Automotive Summit 2025 konferencián.

Példaként azt mondta, hogy a konferencián részletesen bemutatott debreceni fejlesztéseknek köszönhetően a BMW-gyár a szomszédos üzemből kapja majd az akkumulátorokat.

Az elmúlt másfél évtizedben elért eredményekről azt mondta, hogy ez idő alatt megnégyszereződött a járműipar termelési értéke. Emellett 2014 óta a HIPA közreműködésével 6100 milliárd forint értékű fejlesztés indult, amelyek több mint 60 ezer új munkahelyet teremtettek. Megemlítette, hogy Pécs mellett is van egy terület, amely várja a járműipari beruházókat, de konkrét cégnevekről és fejlesztésről nem beszélt. (Egy esetleges pécsi autógyár-építésről szintén konkrét nevek nélkül Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese beszélt a napokban a Világgazdaságnak. Közölte, hogy a baranyai vármegyeszékhely olyan nagy beruházást érdemel, mint Győr, Kecskemét, Miskolc, Debrecen, Nyíregyháza. Közölte, hogy kínai autógyártókkal tárgyalnak elsősorban.)

Joó István szerint a magyar járműipar bekerül az elitligába azzal, hogy a jövőben évente 1 millió autó és 2 millió motor készülhet el az itteni üzemekben. Mindemellett magas hozzáadott értékű tevékenység is kapcsolódik a járműipari termeléshez, köszönhetően a kutatás-fejlesztési központoknak, ezzel összefüggésben az ipar és az egyetemek közötti együttműködésnek.

Related posts