Ez a stílusos Mercedes furgon meglepően nagy mértékben idézi a G osztály karakterét, így egyedi megjelenésével és robusztus vonásaival hívja fel magára a figyelmet.
Eladó, és noha a minimális ár még nem került nyilvánosságra, valószínű, hogy 8 millió forint nem elegendő a megvásárlásához.
A Mercedes 1977-ben debütált az új furgonjával, amelyet a kreatív német tervezők találóan Transporter Neu-nak, azaz új szállítónak kereszteltek el. A rövidített nevén TN-ként ismert kisáruszállítóból hatalmas változatosság készült, és a gyártás befejezéséig, 1995-ig közel egymillió példányt értékesítettek. A járművet úgy alkották meg, hogy még évezredekkel később is helytálljon, így nem meglepő, hogy a mai napig számos példány rója az utakat, még akkor is, ha már az egyiptomi piramisok is csak emlékek a homokban.
Az utakon zötykölődő TN-ek között meglehetősen ritka példány ez a piros szépség: összkerekes kivitelével igazán különleges. Érdekessége, hogy a Mercedes-Benz sosem kínált ilyet a gyártás során. Noha a prospektus tele volt különböző változatokkal, az összkerekes verzió sajnos nem szerepelt közöttük, így azoknak, akik ilyesmire vágytak, alternatív megoldásokat kellett keresniük, hiszen a gyári lehetőségek híján maradtak.
Az ilyesmit nem érdemes úgy elképzelni, mintha valaki a fészer mögött csak úgy bedobott volna egy Lada Niva hajtást a TN alá. Valójában az Iglhaut Allrad nevű cég – amely ma is működik – kapta a feladatot, hogy a hátsókerekes furgont összkerekessé alakítsa. A német vállalat nem bonyolította túl a dolgot: egyszerűen a Mercedes G osztály modellekből származó alkatrészeket használtak a konverzióhoz.
Valójában ez egy rendkívül okos és praktikus megoldás, hiszen a szükséges, szinte teljesen kompatibilis technológia már rendelkezésre állt, csupán integrálni kellett a TN modellbe. Az egyszerű szerkezetű, alvázas furgonba beépítették a Geländewagen első és hátsó hídját, a differenciálműveit, a váltóit, az osztóművét és a kardánjait. Olyan terepen, ahol összkerekes furgonra van szükség, a megnövelt hasmagasság előnyös lehet, ezért a TN futóművét megemelték.
A végeredmény egy igazán impozáns, robusztus megjelenésű Mercedes furgon lett, amely a klasszikus modellhez képest kiemelkedő terepjáró képességekkel bír. Évtizedekkel ezelőtt a német tűzoltóság megrendelte az Iglhaut Allradtól ezt az összkerekes átalakítást, amelyet olyan nehezen megközelíthető területeken használtak, ahol elkerülhetetlen volt az épített útról való letérés. Manapság ezek a járművek már inkább gyűjtői kincseknek számítanak, hiszen az összkerekes, átalakított modellekből csupán néhány készült, és bár legendás tartósságukról ismertek, a legtöbbjük már elérte a szolgálati ideje végét.
Ez az 1989-es 310 TN 4x4 még mindig lenyűgöző megjelenésével hódít. A jármű szívét egy 2,3 literes, sornégyes benzines motor adja, amely 105 lóerőt és 182 Nm nyomatékot produkál. A teljesítmény egy ötsebességes váltón keresztül jut el az összkerékhajtásig, amely a G osztály öröksége. Az acélfelnik pedig, melyek húsos 215/75-ös gumikat ölelnek, szintén a Mercedes terepjáró világából származnak, így a klasszikus stílus és a funkcionalitás tökéletes egyensúlyát teremtik.
Nem meglepő, hogy ez a rendkívül vonzó, a tűzoltóságtól származó Mercedes-Benz ilyen kiváló állapotban maradt meg az utókornak: csupán 60 ezer kilométert tett meg. Ha vágyakozol erre a különleges, remek állapotú furgonra, van egy jó és egy rossz hírünk számodra.
Korábban a Bring a Trailer aukciós platformon hirdették meg, ahol mindössze 21 ezer dollárt, azaz körülbelül 8 millió forintot ajánlottak érte, de ez a vételár nem volt elegendő ahhoz, hogy gazdát cseréljen. A jó hír az, hogy a New Jersey-be került 310 TN 4x4 még mindig elérhető, viszont a rossz hír az, hogy 8 millió forintnál valószínűleg jóval magasabb ajánlatra lesz szükség ahhoz, hogy a jelenlegi tulajdonos megfontolja a megválást tőle.