A debreceni Civil Fórum fontolóra veszi, hogy részt vegyen az országos választásokon, és ennek kapcsán alaposan mérlegelik lehetőségeiket és céljaikat.

Elképzelhető, hogy a Civil Fórum Debrecen Egyesület, amely eddig kizárólag helyi ügyekkel foglalkozott, részt vesz a 2026-os országgyűlési választásokon. A szervezet még nem hozott végleges döntést, és arról sem esett szó, hogy ha mégis lépnek, akkor támogatni fognak-e egy jelöltet, vagy saját maguk fognak indulni. Erről Gondola Zsolt, az egyesület elnöke és debreceni önkormányzati képviselő tájékoztatott egy csütörtöki sajtótájékoztatón.

A Civil Fórum, a debreceni közgyűlés egyetlen ellenzéki frakciója, négy képviselői helyével jelentős szereplővé vált a város politikai életében. Gondola Zsolt, a frakció vezetője, hangsúlyozta, hogy ez a pozíció nem csupán a helyi ügyekre vonatkozik, hanem arra is ösztönzi őket, hogy új, távolabbi célokat tűzzenek ki, és átgondolják, hogyan viszonyulnak az országos választásokhoz. A választók biztatása és a közel 20 ezer szavazó iránti felelősségérzetük motiválja őket, hogy ne hagyják cserben támogatóikat. Érdekes megjegyezni, hogy a párt eddig inkább helyi ügyekkel foglalkozott, kizárólag akkor, ha azoknak országos vonatkozása is volt. Amikor arról kérdeztük, hogy a Vona Gábor-féle Második Reformkor Párt vagy Magyar Péter Tisza Pártja irányába van-e nyitottságuk, Gondola Zsolt azt válaszolta, hogy még nem születtek végleges döntések, így jelenleg minden lehetőség nyitva áll előttük. Szerinte az országos politikai táj folyamatosan változik, és a pártstruktúra is átalakulóban van, ezért érdemes megvárni, hogy hová alakul a helyzet.

A Civil Fórum idei prioritásait négy fő témakör köré csoportosította: a helyi iparűzési adó elvonása, zöldpolitika, a Debreceni Nemzetközi Repülőtér helyzete, valamint a helyi ügyek képviselete. Különösen bírálta a kormányzat által végzett iparűzési adó lefölözést, amelyet egy központi alapba irányítanak, majd regionálisan osztanak újra. A frakcióvezető hangsúlyozta, hogy Debrecen képviselői nem támogathatják ezt az elvonást, mivel a szolidaritási adó már így is terheli az önkormányzatokat, beleértve Debrecent is. A zöldpolitikával kapcsolatban kiemelte, hogy a fideszes városvezetés által képviselt zöld propagandát hiteltelennek tartják. Kijelentette, hogy tízezer fa elültetése nem kompenzálja az akkumulátorgyárak környezeti hatásait. Szigorúbb fellépést sürgetett a hatóságok részéről, mivel jelenleg inkább a befektetők érdekeit szolgálják, mintsem a környezetvédelmet. Megemlítette, hogy az Egyesült Államok szankciós listájára került a CATL kínai akkumulátorgyár, és a kereslet az elektromos autók iránt az utóbbi időben csökkent. A Debreceni Nemzetközi Repülőtér működésével kapcsolatban koncepcióváltást javasolt, különösen a Wizz Air debreceni bázisának bezárása után. Ha a Cargo-üzletág válik dominánssá, érdemes lenne újragondolni, hogy ez a város érdekeit szolgálja-e. Végül, negyedikként emelte ki a lakossági ügyek hatékony képviseletét is, hangsúlyozva, hogy ez elengedhetetlen a helyi közösség érdekében.

Gondola Zsolt az akkumulátorgyár-beruházások miatt ostorozta a Papp László (Fidesz-KDNP) polgármester-féle városvezetést, amiért szerinte a debreceni közgyűlés alakuló ülése után három hónappal sem értették meg a választók üzenetét. - Az ellenzéki szavazatok alapján a választók ezt az iparpolitikát, benne különösen a kínai akkumulátorgyár megépítését nem támogatták - jelentette ki, megemlítve, hogy a Fidesz 22 ezerrel kevesebb szavazatot kapott, mint korábban. Meggyőződése, hogy változásra lenne szükség, az iparpolitika megváltoztatása érdekében az Országgyűlés léphet.

Related posts