A BMW iX3 olyan hatalmas sikert aratott a piacon, hogy Németországban már 2026-ra előre elkapkodták az összes példányát. -- Totalcar

Hosszú várakozás után végre bemutatkozott a BMW első, Neue Klasse platformra épített elektromos autója, az iX3. Ez a modell nem csupán azért figyelemreméltó, mert egy modern, kifejezetten elektromos járművek számára tervezett platformra épül, hanem azért is, mert a bajor autógyártó első magyarországi gyárában, Debrecenben fogják összeszerelni. A technológiai innovációk és a friss dizájn már most sokakat lenyűgöztek, így alig néhány héttel a bemutató után Németországban már több mint 3000 előrendelést jegyeztek fel a BMW-től.

A német Automobilwoche információi szerint a gyártó nem számított ekkora érdeklődésre és a jelenlegi kapacitás mellett ez azt jelenti, hogy egész 2026-ra betelt a német várólista. Persze ezen még 2025 októberében felesleges lamentálni, meg van rá az esély, hogy hamarosan a BMW is beleránt és kérdés nélkül kiszolgálja időben a megnövekedett vásárlói igényt. Ez az érték azonban nem csak azt jelenti, hogy a gyártó közelmúltjának egyik legsikeresebb új modellje született meg, amit már látatlanban is imád a közönség, de ilyen tendencia mellett akár a hagyományos X3 eladásaira is rámászhat majd.

Az iX3 népszerűsége nem meglepő. Prémium szegmensben az X3 eleve egy kellemes méretű és közkedvelt autó, az elektromos testvérmodell pedig ezen jó tulajdonságait mind adaptálta. Emellett a BMW elektromos autóinak megítélése pozitív és ha az iX3 tudja a már most beígért adatokat, akkor ezen csak erősíteni fog. Például az új 800 voltos architektúrájának köszönhetően 400 kW-al is tudja tölteni a 108,7 kWh-s akkumulátorát, ami akár 10 perc alatt 370 kilométernyi hatótávra elegendő energiát is felvehet. A legvonzóbb adat viszont valószínűleg az, hogy a hatótávot WLTP ciklus szerint 679 és 805 kilométer közé ígérik kiviteltől függően és utóbbi valószínűleg már a villany-szkeptikus közönség jó részét elismerő biccentésre ösztönzi.

Az izgalmas technikai részleteken túl az iX3 megőrzi BMW-s identitását, így a forma és a jellegzetes vonások azonnal felismerhetők. Sokak örömére a korábbi, hatalmas hűtőmaszkok helyett inkább a klasszikus, álló vese-maszk dizájnját választották. Az utastér viszont egy futurisztikus megjelenést kapott: a modern trendeknek megfelelően egy központi kijelző uralja a letisztult felületeket, míg a legfontosabb menetadatokat egy a szélvédő alatt elhelyezett, széles kijelző prezentálja.

Az iX3 hivatalos debütálását 2026 tavaszára tervezik, ekkor már elindítják a szállításokat is. Az első változat, az 50 xDrive néven ismert kivitel, 68 900 eurós, ami körülbelül 26,8 millió forintnak felel meg. A jövőben várhatóan egy kedvezőbb árú verzió is megjelenik, amelynek ára 60 ezer euróra, tehát nagyjából 23,4 millió forintra csökkenhet.

Related posts