Növekvő eladási számok és egy új gyár építése - az Audi ambiciózus jövőképet dédelget.

Az amerikai vámokkal összefüggésben már többször is szóba került, hogy az Audi egy gyárat alapítana az Egyesült Államok területén. A legújabb elképzelések alapján a Volkswagen Tennessee államában működő üzemének másolatát tervezik megvalósítani.
A Volkswagen 2011-ben kezdte meg a gyártást Chattanoogában, Tennessee államban, és jelenleg itt készül a forradalmian új, teljesen elektromos ID.4 modell. A Volkswagen Csoport jövőbeli tervei között szerepel, hogy ezen a helyszínen épülne meg az Audi első amerikai gyára, amely a már létező üzem ikertestvéreként működne. A Handelsblatt információi szerint ez a lépés lehetőséget adna az Audinak, hogy maximálisan kihasználja a Volkswagen meglévő tervezési és logisztikai rendszereit, ezáltal jelentősen csökkentve az építkezés időtartamát és költségeit. Ezen kívül az autógyártó hozzáférést nyerne a Volkswagen Csoport már létező beszállítói hálózatához a régióban, ami tovább növelné a versenyképességét.
A korábbi információk is megerősítik a fentieket, mivel nem merült fel, hogy az Audi a Volkswagen egyik üzemét használná. Ha az Egyesült Államokban kívánják előállítani a négykarikás autókat, akkor mindenképpen egy új gyár létrehozására van szükség.
Az Audi a Donald Trump amerikai elnök által bevezetett vámintézkedések egyik legnagyobb érintettje az európai autógyártók között. Jelenleg az autógyártónak nincs termelési bázisa az Egyesült Államokban, így az EU-ból, például Győrből, illetve a 2016 óta működő mexikói gyárából származó exportjára támaszkodik az amerikai piacon. A mexikói üzemben jelenleg kizárólag a Q5 modellt gyártják, míg az Egyesült Államokban értékesített többi Audi modellt Európából szállítanak. A legújabb megállapodás értelmében ezekre a szállítmányokra 15 százalékos plusz importvámot vetnek ki, míg korábban csupán 2,5 százalékos vámot kellett fizetni az európai import után.
A Mexikóból származó járművek esetében most 25%-os vámot kell megfizetni az Egyesült Államokban, és a helyzetet tovább súlyosbítja egy várható, 30%-os vámemelés. Eddig a mexikói export vámmentességet élvezett egy szabadkereskedelmi megállapodás keretein belül, amely lényeges szerepet játszott az Audi döntésében, hogy gyártóüzemet létesítsen az észak-amerikai piacon való aktív részvétel érdekében.
A Handesblatt szerint az Audi vezetősége még mérlegeli az amerikai gyártást. A márkának jelenleg nincs szüksége további termelési kapacitásra, de attól tart, hogy az amerikai eladások jelentősen visszaesnek, ha a vámokat áthárítják a vásárlókra. Ez felhajtaná a kiskereskedelmi árakat, és potenciálisan befolyásolná az eladásokat. Az Audi az elmúlt években körülbelül 200 ezer autót értékesített az USA piacán egy évben. Az új terv szerint az éves amerikai eladások 300 ezer és 400 ezer darab közé emelkednek. Globálisan az Audi évi 2,2-2,3 millió járművet céloz meg a jelenlegi körülbelül 1,7 milliós értékhez képest.
A tervezett chattanoogai üzem kapacitása évi 150-200 ezer jármű között mozog, de a gyártandó modellek listája még nem tisztázott. Egy lehetséges döntéshozatali tényezőként Oliver Blume, a VW Csoport vezérigazgatója a hírek szerint tárgyalásokat folytat a Trump-adminisztrációval, hogy az amerikai piacra irányuló új beruházásokat az európai és mexikói autók importvámjainak mérséklésével támogassa. Az várakozások szerint sem az Audi, sem a Volkswagen nem tervezi, hogy teljes mértékben helyben gyártja az összes amerikai modellt, ami arra utal, hogy a jövőben is szükség lesz az importált járművekre.