Aki nem fektet be a vasúti infrastruktúrába, az rendkívül magas árat fizet a jövőben.
Alberto Mazzola, az európai vasúti társaságokat tömörítő szervezet vezetője a Magyar Hangnak nyilatkozva hangsúlyozta: Európának sürgősen szüksége van egy átfogó mestertervre. A jövőbeli cél egy olyan nagysebességű vasúti hálózat létrehozása, amely összekapcsolja az Európai Unió összes tagállamát. Mazzola kifejtette, hogy a projekt költsége körülbelül 540 milliárd euróra rúgna, és több mint 13 000 kilométernyi új nagysebességű vonal építését jelentené, ezzel bővítve a jelenlegi 15 000 kilométeres hálózatot. Rámutatott arra is, hogy a megvalósításhoz elengedhetetlen a közpénzek bevonása, majd ezt követően magánbefektetők részvételére is szükség lesz.
- Vannak különbségek az országok között - így jellemezte azt, hogy egyrészt beszélünk fővárosokat összekötő nagysebességű járatokról, másrészt Magyarországon egyre lassabbak a vonatok, így is állandóak a késések. - Amit én látok, az az, hogy különösen Kelet-Európában az elmúlt 20 évben, az Európai Unióhoz való csatlakozás után a legtöbb beruházás a közútra ment, nem pedig a vasútra - mondta.