Leclerc ragyogó teljesítménye hozta el a csattanót: a McLarenek előtt, ügyes manőverezéssel ő szerezte meg a pole pozíciót a Hungaroringen! | M4 Sport

McLaren dominancia és a várakozások felülírása? Charles Leclerc számára ez nem jelenthet akadályt! A Ferrari pilótája egy váratlan, lenyűgöző kört teljesítve, a bajnoki aspiránsokat meglepve megszerezte a pole pozíciót a 40. Magyar Nagydíjon!

A három szabadedzés megnyerése után a McLaren várta toronymagas esélyesként a Magyar Nagydíj szombati időmérő edzését, és csak az tűnt kérdésnek, hogy melyik versenyzőjük kerekedik felül ebben a párharcban. Mögöttük az üldözőket a Ferrari vezette, a Red Bull pedig kimondottan szenvedett. Helmut Marko tanácsadó a kezdés előtt még egy vészjóslót is mondott: "Most lesz még egy változtatásunk, és ha ez sem válik be, akkor már a Q2-be jutásért is harcolnunk kell..."

A várakozások világosan körvonalazódtak, ám a helyzet drámaian megváltozott a harmadik szabadedzés óta. Sőt, az időmérő első szakaszában is más színben tündöklött a valóság. Az aszfalt először szinte izzott a 52 fokos hőségben, de ahogy felhők gyülekeztek az égen, egy kis eső is megmutatta magát, és a nap eltakarásával a hőmérséklet 44 fokra csökkent, így a pálya viszontagságos körülmények közepette várt a versenyzőkre...

Papírforma ide vagy oda, az időmérő első felvonása meglepő fordulatot hozott. Az élen Oscar Piastri végzett, aki a harmadik tréning során mutatott teljesítményét vitte tovább. 1:15,211 másodperces legjobb ideje ugyanakkor nem volt feltétlenül domináns, hiszen a szárnyaló Aston Martinnal Fernando Alonso csupán 0,070 másodperccel maradt el tőle, így ő a második helyen zárta az időmérőt.

A harmadik pozíciót meglepetésként Isack Hadjar szerezte meg, aki mindössze 0,007 másodperccel bizonyult gyorsabbnak Lando Norrisnál. A brit pilóta a délelőtti edzéshez hasonlóan ezúttal is küzdött, hogy felülkerekedjen csapattársán.

Az edzésekhez képest visszaestek a Ferrarik. Charles Leclerc az 5., Lewis Hamilton a 10. idővel ment tovább, miközben Max Verstappen csak 11.-ként zárt.

Nem kerülte el a kiesést a másik Red Bull-os. Cunoda Juki csak 16. lett, 0,024 másodperccel maradt le a továbbjutásról. Szintén csalódnia kellett Pierre Gaslynak, akinek kiesését keserűbbé tette, hogy csapattársa, Franco Colapinto legyőzte őt és 15.-ként átslisszant a Q2-be. Búcsúzott még Esteban Ocon, aki az utolsó gyorsköre előtt jelentette csapatának, hogy egy csavar került a gumijára; Nico Hülkenberg, akinek tovább nyúlik az időmérős szenvedése, valamint Alexander Albon, aki az utolsó helyen rekedt a Williamsével.

Kiemelendő Gabriel Bortoleto teljesítménye is, aki újra jelentős vereséget mért Hülkenbergre, ezzel biztosítva magának az 5. helyet a következő fordulóba való továbbjutáshoz.

A második edzésrész kezdetén a lelátón előkerültek az esőkabátok: szemerkélni kezdett az eső. Ez ki is zavarta a mezőnyt a pályára, noha többen jelezték, a Q2 végére várhatóan jobb lesz a helyzet.

Az edzés első szakaszában Norris kiemelkedően teljesített, és fantasztikus 1:14,890 másodperces időt futott, ezzel ő lett a leggyorsabb a mezőnyben. Piastri mindössze 0,051 másodperccel maradt el tőle, ezzel szorosan a nyomában loholt. Őket a két Aston Martin követte, míg a Ferrarik helyzete aggasztóvá vált: Leclerc a 10., Hamilton pedig a 11. pozícióban állt, így a használt gumik miatt a kiesés réme fenyegette őket.

A második körökre Lance Stroll sietett a legjobban: teljesen magányosan teljesítette a körét, és fel is jött a 3. helyre, 0,2 másodpercre Norris mögé. A többiek ehelyett a boxutcai tülekedést és helyezkedést választották. A két McLarennek használt gumikon nem sikerült a javítás, de így sem fenyegette őket senki. George Russell, Fernando Alonso és Charles Leclerc is eleget javított a biztos továbbjutáshoz. Max Verstappen is menekülni tudott, ő a 8. idővel jutott tovább, 0,657 másodperces hátránnyal.

Hamilton ezzel szemben nem gyorsult eleget. Csapattársától 3 tizedet kapott, és ez éppen elég volt ahhoz, hogy a két Racing Bulls, Gabriel Bortoleto, sőt még Oliver Bearman is elé férkőzzön. "Minden egyes alkalommal!" - panaszkodott Hamilton a kiesés hírét hallva. A hétszeres világbajnok, aki érezhetően nem tudott bízni az ingatag autójában a gyorskörén.

Hamilton mellett búcsúzott a versenytől Bearman, Sainz, Colapinto és Antonelli is. A Ferrari és a Mercedes pilótái ezzel a spái sprinidőmérőt is figyelembe véve, két hét leforgása alatt már harmadszor zárták úgy a kvalifikációt, hogy nem jutottak be a Q3-ba.

A pálya hőmérséklete a hajrára egészen 38 fokra csökkent, ami valószínűleg a hűvösebb körülményeket kedvelő Mercedesnek kedvezett. Az első gyorskörök során a brit versenyző volt a legközelebb a két McLarenhez. Piastri 1:15,398-as ideje azt jelezte, hogy a pálya teljesítménye csökkent. Az ausztrál versenyző 0,096 másodperces előnnyel, Norris előtt, a virtuális pole pozíció birtokosaként fordult rá a végjátékra.

Russell két lila szektorral riogatta őket, de az utolsó kanyarban vétett egy hibát, így sorolt be mögéjük harmadiknak 0,234 másodperces hátránnyal. Ekkor alonso, Verstappen, Leclerc, Lawson és Bortoleto követte őket, míg Stroll törölt idő miatt eredmény nélkül állt. A kanadai a 9-es kanyarban hagyta el a pályát.

Az utolsó hajrát a két Aston Martin kezdte meg. Stroll a 4. helyre, míg Alonso a 2. pozícióra kapaszkodott fel. A spanyol csupán 83 ezredmásodpercre volt Piastritól, ami máris aggasztó előjel lehetett a favorit papajások számára.

Papírforma? Mumuspálya? Leclerc most mindent borított, ami eddig a hétvégén történt és elhangzott, és a lehető legjobb helyzetből próbálhatja megszerezni az első dobogóját/győzelmét a Hungaroringen!

A többiekhez képest az Aston Martin pilótái a 5-6. pozícióban zárták a versenyt, megelőzve ezzel a sorozatban második Q3-as teljesítményét nyújtó Bortoletót. A címvédő Verstappen számára csupán a 8. hely jutott, a két Racing Bulls előtt végezve.

Related posts