Holnapra megvan a repülőjegye Németországba, de komoly problémák elé néz.

Hétfőn a Verdi szakszervezet 24 órás sztrájkot hirdetett a németországi 13 repülőtérre, amely több mint félmillió utas utazási terveit befolyásolja.
A szakszervezet március 10-én 0.00 órától 23.59 óráig figyelmeztető sztrájkba hívta a légi biztonsági és a földi kiszolgáló személyzetet München, Stuttgart, Frankfurt, Köln/Bonn, Düsseldorf, Dortmund, Hannover, Bréma, Hamburg, Berlin-Brandenburg és Lipcse-Halle repülőterén. Emiatt több mint 500 ezren nem tudnak hétfőn a tervezett időpontban felszállni a repülőjáratokra.
A légi biztonsági személyzet emellett a Verdi felhívására figyelmeztető sztrájkot tart a fentieken kívül a Düsseldorf melletti Weeze és a Karlsruhe/Baden-Baden repülőtereken is.
A sztrájk miatt Németország nagy részén le fog állni a légi közlekedés.
Az ADV repülőtéri szövetség első becslése szerint várhatóan több mint 3400 járatot kell törölni, és mintegy 510 ezer utas egyáltalán nem vagy legalábbis nem a tervezett módon tud majd utazni.
Németország legnagyobb repülőtere, a frankfurti repülőtér hivatalos weboldalán figyelmeztetést adott ki: "A sztrájk következtében felfüggesztjük az összes olyan tevékenységet, amely a teljes körű repülési működést lehetővé tenné. Frankfurtban nem indulhatnak el az utazások." A hétfői napon az utasok számára lehetetlenné válik, hogy elérjék a repülőteret, és a tranzitutasok átszállását is "majdnem biztosan" érinteni fogja a munkabeszüntetés.
Az aktuális előírások értelmében, amennyiben egy járat a sztrájk következtében törlésre kerül, vagy ha a késés meghaladja a három órát, a légitársaságnak kötelező alternatív utazási lehetőséget biztosítania az utasok számára, hogy elérhessék végső céljukat. Gyakran előfordul, hogy az utasokat automatikusan átfoglalják egy másik járatra. Emellett a légitársaság azt is felajánlhatja, hogy a repülőjegyet vonatjegyre módosítja.
Amennyiben az utasok a sztrájk következtében hosszabb időt kénytelenek eltölteni a repülőtéren, a légitársaságoknak kötelességük támogatást nyújtani, például étkezési utalványok biztosítása révén.
Az utasok jogairól szóló uniós rendelet bizonyos feltételek mellett utasonként 250 és 600 euró közötti kártérítést ír elő a célállomáson bekövetkező háromórás vagy annál hosszabb késések és a járatok rövid időn belüli törlése esetén.
A kártérítési jogosultság mértéke szorosan összefonódik azzal, hogy ki vesz részt a sztrájkban. Amennyiben a földi személyzet sztrájkol, a kártérítés valószínűsége meglehetősen alacsony. Ezzel szemben, ha a légitársaság munkatársai lépnek fel, a helyzet sokkal kedvezőbb lehet. Fontos megjegyezni, hogy az alternatív szállításhoz való jog minden esetben érvényesül, függetlenül attól, hogy az utasok kártérítésre jogosultak-e vagy sem.
A sztrájkot hirdető Verdi szakszervezet egyebek mellett nyolcszázalékos béremelést, de legalább havi 350 euróval megemelt béreket, valamint három további szabadnapot követel a kollektív szerződésről folyamatban lévő tárgyalásokon.