Fogyasztóvédelmi szenzáció: a Coca-Cola visszavonul a piaci harcból!

Az üdítőgyártó cégóriás átírja a palackok címkéit, mert azokon a fogyasztókat megtévesztő zöldállítások szerepelnek. A Coca-Cola meghátrálásáról a Tudatos Vásárlók Egyesülete számolt be.
"A Coca-Cola átírja a palackok címkéit, mert azokon fogyasztókat megtévesztő zöld állítások szerepelnek. Ez óriási siker és ebben nekünk nem kis szerepünk volt. Több európai szervezettel együtt elértük, hogy a cég ne állíthassa magáról, hogy "környezetbarát", miközben a műanyagszennyezés bajnoka" írja a Tudatos Vásárlók honlapja.
A Gazdasági Versenyhivatalnál tett bejelentést az egyesület, amelynek, valamint más európai fogyasztóvédőknek és hatóságoknak a nyomására "a The Coca-Cola Company végre vállalta, hogy módosítja a megtévesztő környezeti állításokat a palackokon és reklámokban - például kijavítja "100%-ban újrahasznosítható" feliratokat, és eltünteti a zöldre festést sugalló képi elemeket is", számolt be róla a Tudatos Vásárlók Egyesülete. Ezt azért tartják fontosnak, mert végre egy óriáscég beismerte: a zöldre festett marketing nem megoldás, csak terelés. Egy újrahasznosítható palack nem csökkenti automatikusan a környezeti terhelést - főleg, ha 97%-ban műanyag flakonokban isszuk meg az éves 118 liter ásványvizünket. Ezért mi tovább fogunk küzdeni, hogy egyre több vállalat kövesse őket, szögezték le.