Lehetséges, hogy a MÁV egy újabb kisiklást titkolt el? Amikor Hadházy elkezdett nyomozni, váratlanul újra napvilágra került az ügy.

A jelek nagyon arrafelé mutatnak, hogy a néhány héttel ezelőtti kisiklás után ugyanazon a vonalon történt egy újabb hajnalban. Ezt a MÁV hivatalos kommunikációs csatornáján egyáltalán nem lehetett megtalálni, de Hadházy Ákos kisebb nyomozása után bizony rengeteg erre utaló jel volt. Aztán egy fél nappal később hirtelen mégis nyilvánosságra hozták, de a vasutasoknak tilos beszélniük.
Hadházy Ákos ismét egy rendkívül szokatlan helyzetbe került. Az alábbiakban mindkét posztját változatlan formában osztjuk meg.
"Nagyon úgy tűnik, Lázárék el akarnak titkolni egy újabb siklást a balassagyarmati vonalon. A mellékelt képernyőfotó a küldője szerint a MÁV belső rendszeréről készült, a Mávinform oldalán azonban nincs ilyen információnak nyoma. Egy másik honfitársunk szerint először a nyilvános felületre is kitették, de aztán gyorsan le szedték.
A(z azóta levett) kép készítője szerint hajnalban, Balassagyarmat állomás 4-es váltóján siklott ki egy motorkocsi. Azóta visszahelyezték és "eldugva" áll két épület között. A forgalom délig szünetelt, a Szokolyáról délben induló vonat már végig közlekedik. Állítólag emberi hiba lehetett, és szerencsére nem volt komoly: kis sebességnél, tolatás közben egy tengely lelépett. AMI KOMOLLYÁ TESZI, AZ AZ ESZETLEN TITKOLÓZÁS!"
Mivel a közelben jártam, úgy döntöttem, hogy benézek. Ha valóban igaz, hogy ezt titkolni próbálták, az már egy újabb, egészen elképesztő fejlemény. Az, amit tapasztaltam, finoman szólva sem volt megnyugtató.
A helyszínen egy vasutas kezdetben megerősítette, hogy történt egy siklás, de részletes információkat nem kívánt megosztani. Ekkor váratlanul odarohant egy kollégája, és hangosan figyelmeztette, hogy hallgasson. Ezt követően mindketten gyorsan visszahúzódtak egy közeli helyiségbe.
A megroggyant talpfákon már-már felsejlenek a múlt emlékei. Információim szerint csupán néhány sínrögzítő csavart kellett kicserélni, amit a helyszínen is észleltem. A pályafenntartó jármű is itt várakozik, de a legszomorúbb mégis az volt, hogy a dolgozók mintha bezárkóztak volna – különösen aggasztó volt, hogy az egyikük magától elismerte a balesetet.
Hivatalosan is fel fogom venni a kapcsolatot a MÁV-val, mert szeretném hangsúlyozni: ha az itt dolgozó vasutas és az informátorom valóban azt mondta, amit mondott, akkor az a legnagyobb rémálmait idézi fel a kommunizmusnak.
Frissítés: mivel az informátorom megtorlástól tart- úgy tudja, Lázár tajtékzik és már nyomozzák az információ forrását, kérésére eltávolítottam a BELSŐ, MÁV-os oldalról készült képernyőfotót . Viszont megszereztem a csak pár percig létezett, aztán törölt Mávinform poszt képernyőfotóját, ezt rövidesen nyilvánosságra hozom. Ha csak kicsit is demokráciában élnénk, Lázár persze lemondana, nem a megtorlással fenyegetné a tisztességes vasutasokat" - írta Hadházy Ákos még szerdán.
Ezt a politikai figura csütörtökön újabb részletekkel gazdagította a már ismert információkat. Most már nem titkos... de a vasutasoknak kötelező, hogy hallgassanak. "Megszereztem annak a posztnak a képernyőfotóját, amit tegnap EGÉSZEN RÖVID IDEIG TETT KÖZZÉ, AZTÁN HIRTELEN ELTŰNT A MÁV a balassagyarmati siklásról. A MÁV elismerte a balesetet, DE EGÉSZEN PERSZONÁLISAN ÉS KIMONDOTTAN HAZUDTAK arról, hogy szerintük nem is akarták titkolni az esetet. A közleményükben azt állítják, hogy a poszt törlése azért történt, mert elhárult az akadály, így már nem volt releváns. A legfelháborítóbb az, hogy ezt úgy állítják, hogy EGYETLEN KATTINTÁSSAL KIDERÜLHETNE AZ IGAZSÁG."
A Mávinform weboldalán az a különös helyzet áll fenn, hogy a korábbi bejegyzések ritkán tűnnek el; valójában egy sor üzemzavar listája továbbra is elérhető. Sőt, gyakran előfordul, hogy egy újabb posztban hirdetik meg, hogy a hiba elhárult, de az eredeti bejegyzés nem tűnik el, sőt, még inkább a figyelem középpontjába kerül. Most azonban úgy tűnik, hogy miután közzétették a balesetről és a pótlóbuszokról szóló információt, valakinek eszébe jutott, hogy talán jobb lenne ezt csendben kezelni. Nem szükséges bosszantani a közönséget azzal, hogy pár hete ugyanazon a vonalon egy komoly siklásra került sor. Egy normális országban ilyen esetek után a felelős miniszter azonnal lemondana – nem azért, mert egy emberi hiba következtében egy tengely kis sebességnél kisiklott. Ezen a héten Ferencvárosban egy másik súlyos baleset is történt, amelyről a MÁV szintén nem számolt be: egy mozdony elszabadult, felvágott egy váltót, és végül fékező saruval tudták csak megállítani. Hadházy Ákos megjegyezte: „A vonat nem siklott ki, csupán a kerekei egy időre elhagyták a síneket.” Az olvasók véleménye szerint ez a magyarázat már korábban is elhangzott, és most is ismerősnek tűnik. Az alábbiakban megtekinthetjük a politikus vonatkozó videóbejegyzését.