Elon Musk ambiciózus projektje, a London és New York közötti alagút megvalósítása, részletes elemzés alá került egy mérnök által, aki kétségeit fejezte ki a terv kivitelezhetőségével kapcsolatban. A szakértő szerint számos technikai és gazdasági akadály á
Elon Musk a saját közösségi platformján hangoztatta, hogy képes lenne megalkotni egy olyan alagutat, amely lehetővé tenné az Atlanti-óceán átszelését mindössze egy óra alatt. Ám úgy tűnik, hogy nem minden tényezőt mérlegelt ebben a merész elképzelésben.
Miután Elon Musk kormányzati pozíciót töltött be Donald Trump elnöksége alatt, újra előtérbe került egy régi víziója: Musk úgy véli, hogy 20 milliárd fontból megvalósíthatna egy alagutat London és New York között, amely az Atlanti-óceán alatt húzódna. Ez az ambiciózus projekt lehetővé tenné, hogy az utazók kevesebb mint egy óra alatt átszelhessék a két metropoliszt.
Az elképzelés szerint vákuumtechnológiát és sugárhajtást alkalmazó vonatok közlekedhetnének az alagútban. Ráadásul Elon Musk nemrégiben az X platformon bejelentette, hogy a korábban említett csillagászati költségekhez képest akár 1000-szer olcsóbban is megvalósítható az 5500 kilométeres alagút építése. Azonban, ahogy a Ladbible is észrevette, a Stack Exchange fórumon már felmerültek kétségek és kritikák ezzel a merész állítással kapcsolatban.
A forumozó mérnök rámutatott, hogy az Atlanti-óceán mélysége néhol eléri az 5,5 kilométert is, ami elképesztő súlyú víztömeget jelent. Az alagútnak el kellene bírnia ezt a víztömeget, ami önmagában is mérnöki bravúr lenne. Emellett az is kiderülhet, hogy a tengerfenék túl laza ahhoz, hogy megtartson egy ilyen építményt. Ráadás, hogy a Közép-Atlanti-hátság egy aktív vulkanikus zóna. És akkor még szó sem volt annak a költségeiről, hogy egyáltalán levegőt kapjanak odalent az utasok, vagy pedig a bálnák, hajók és tengeralattjárók okozta balesetek veszélyeiről.
Nem meglepő, hogy a jelenlegi leghosszabb tenger alatti közlekedési alagút mindössze 18 kilométer hosszú. Ez a Fehmarn alagút, amely a Balti-tenger mélyén húzódik, összekötve Németországot és Dániát. Az alagút átadását 2029-re tervezik.