Az MI térnyerése következtében a dolgozók egyre inkább hozzászoktak a kényelmes munkavégzéshez, ami komoly kihívások elé állítja a vállalatokat. A megszokott rutinok felborulása és a digitális eszközök túlsúlya miatt a cégek versenyképessége forog kockán.

A mesterséges intelligencia (AI) eszközök robbanásszerű elterjedése idején az Anagram biztonsági képzési vállalat augusztusi jelentése alapján...
Harley Sugarman, az Anagram alapítója és vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a felmérés világosan rávilágít arra, hogy
a munkavállalók hajlandóak feladni a szabályok betartását a kényelem érdekében.
Hangsúlyozta: ez egy figyelmeztető jel, amely fontos üzenetet hordoz minden vállalat számára.
A HR Portál által idézett felmérés szerint az Anagram 500 által megkérdezett amerikai dolgozó közül a válaszadók 78 százaléka már használ mesterséges intelligencia alapú eszközöket, mint például a ChatGPT, Gemini vagy CoPilot. Érdekes megjegyezni, hogy mindezek ellenére sok cégnek nincs világos iránymutatása az AI-eszközök alkalmazására vonatkozóan.
Az OwlLabs kutatása szerint a tudásalapú vállalatok körülbelül 70%-a alkalmaz mesterséges intelligenciát a munkafolyamataik során. Érdekes azonban, hogy a munkavállalók csupán negyede számolt be arról, hogy a munkaadója megfelelő képzést és egyértelmű irányelveket biztosít az AI-eszközök használatához.
A Resume Now jelentése alapján a munkavállalók csupán 50%-a érzi úgy, hogy munkaadója mesterséges intelligenciával kapcsolatos irányelvei egyértelműek. Ráadásul a válaszadók több mint fele úgy nyilatkozott, hogy a vállalati szabályok figyelmen kívül hagyásával is alkalmazhatja ezeket az eszközöket.