Egy titokzatos Mustang bújik meg a szárnyak ölelésében.

Idén a Ford Performance mérnökei egy különleges kihívásra készülnek: a Pikes Peak hegyi felfutón való győzelemre egy kifejezetten erre az eseményre tervezett Super Mustang Mach-E-vel állnak rajthoz. A versenyautó megalkotásában a gyári formatervezők is szerepet játszottak, akik a népszerű ötajtós szabadidő-autót egy elegáns kétajtós kupévá alakították. A projekt során a Vehicle Dynamics csapata új felfüggesztést fejlesztett ki, míg az aerodinamikai csomag minden részletét gondosan optimalizálták, hogy a teljesítmény és a stabilitás maximális legyen a hegyi pályán.
A tavalyi hegyi felfutón bemutatott F-150 Lightning Supertruckhoz képest az idei versenyautó 113 kg-mal könnyebb, ami jelentős előrelépést jelent a teljesítmény és kezelhetőség terén. Különösen figyelemre méltó, hogy a tömegeloszlást is sikerült optimalizálni, így a vezetési élmény még dinamikusabb lett. A hajtásláncot három darab hatfázisú UHP-motor biztosítja, amelyek együttesen több mint 1400 lóerőnyi erőt adnak le. Az energiaellátásért egy 799 voltos, kimagasló teljesítményleadásra képes, 50 kWh kapacitású akkumulátor felel, amely a versenyautó szívverése. A teljesítményfelvétel terén is kiemelkedő, hiszen a fékenergia-visszatermelés akár 710 kW (966 LE) teljesítménnyel is működhet, ami új dimenziókat nyit meg a versenyzés világában.
A Ford Super Mustang Mach-E esetén azonban mindent az óriási méretű légterelők határoznak meg, amelyek 241 km/órás tempónál 3130 kg leszorítóerőt termelnek. Ezek is segítenek majd Romain Dumasnak abban, hogy elsőként érjen célba. A 310-es rajtszámmal egyébként arra utalnak, hogy a Ford tizedik alkalommal indul a versenyen gyári csapattal, és ezen belül Romain Dumas a harmadik alkalommal vezeti autójukat. Azért villanymotoros géppel indul a Ford a hegyi felfutón, mert ott az extrém magasság miatt a belső égésű motoroknál már érezhetően csökken a teljesítmény, ezzel szemben a villanyautók kiküszöbölik ezt a hatást.