Feszült küzdelem zajlott a Hungaroringen: Norris végre megérdemelt győzelmét aratta, míg csapattársa, Piastri a második helyen végzett.

A mogyoródi versenyhétvége zárónapja reggel még esős időjárással indult, de ahogy közeledett a Forma-1-es futam 15 órás rajtja, egyre inkább biztosra vehetővé vált, hogy száraz pályán indul a mezőny. A 40. Magyar Nagydíj paddockja egész délelőtt élettel telt meg, és olyan neves VIP-vendégeket vonzott, mint Axl Rose, a Guns N' Roses legendás frontembere, vagy Bernie Ecclestone, a Forma-1 korábbi irányítója. A verseny felvezetéséül magyar kulturális programok színesítették a hangulatot, többek között néptánc és cigányzene csendült fel, sőt a start előtti órákban a garázsokban és a rajtrácson is találkozhattunk a pilótákkal. Jacques Villeneuve, egykori világbajnok, lapunknak adott interjújában a megújult Hungaroringet és Budapestet méltatta, és izgatottan várta, vajon az időjárás milyen hatással lesz a versenyre.

Száraz pályán rajtolt el a Magyar Nagydíj

A rajt pillanatában borongós, enyhén fújó szél kísérte a Hungaroring környékét, de a leglényegesebb, hogy az aszfaltfelület száraz maradt. Ennek megfelelően a versenyzők mindannyian a száraz pályára tervezett gumikat választották, és a legtöbben a közepes keveréket preferálták.

A rajtot követően a szombati időmérő győztese, Charles Leclerc, aki a Ferrarit irányítja, megőrizte vezető pozícióját. A második helyen a világbajnoki címért küzdő McLaren pilótája, Oscar Piastri állt, míg márkatársa, Lando Norris, sajnos visszaesett az ötödik pozícióba. Ezt a helyet George Russell, a Mercedes versenyzője és Fernando Alonso, az Aston Martin spanyol pilótája is megörökölte. Leclerc a verseny elején gyorsan elhúzott, és az 5. kör végére már több mint két másodperces előnyre tett szert.

Norris nem váltott, és ezzel a csúcsra jutott.

A sorrend a következő körökben sem változott jelentősen, Norris vb-álmainak szempontjából viszont fontos mozzanat volt, amikor a brit elment Alonso mellett. A 10. kör után állandósulni látszott Leclerc előnye, ami jellemzően 2,6 másodperc volt Piastri előtt. A címvédő Max Verstappen csupán a nyolcadik helyen haladt, amikor a 18. körben kereket cserélt. A következőben Piastri is kiállt, rá egy körre Leclerc is így tett az élről, valamint Russell a második helyről. A cserék után a riválisokkal szemben pályán maradt Norris örökölte meg az elsőséget, Leclerc és Piastri között viszont lement két másodperc alá a differencia.

A féltávhoz közeledvén egyre nyilvánvalóbbá vált Norris és a McLaren stratégiája: a futam előtt 16 pontnyi lemaradással vb-második brit az egykiállásos taktikát választotta.

Az elrontott rajtja után egyébként ez tűnt az egyetlen esélyének arra, hogy megelőzze ellenfeleit. Norris végül a 32. körben váltott közepesről kemény gumira, ezt követően a negyedik helyre állt vissza. Leclerc visszavette a vezetést, 1,432 másodperccel megelőzve Piastrit, és 8,531-gyel Russellt. Pontosan a táv felénél Norris futotta meg a verseny addigi leggyorsabb körét, jelezvén: nem tett le a győzelemről.

Related posts