Brandon Sklenar a Népszavának kifejtette: "Rengeteg intenzív élményen mentem keresztül, és egyik alkalommal sem támaszkodtam kaszkadőr segítségére."

Ha a lovak a főszereplők, akkor az élet egyértelműen western filmbe illik. Viccesen megfogalmazva, Tarr Béla A torinói ló című műve talán a legszembetűnőbb példája ennek, hiszen itt a teremtés és a végső sors egyesül a hermeneutika mélyebb rétegeiben.
Minden szakértő egyetérthet abban, hogy a western filmes műfaja egy különleges találkozása a mítosznak és a kreatív kifejezésnek. Ez a műfaj a szabad verseny és a kapitalizmus szellemiségét tükrözi, hiszen a "vadnyugat" meghódítása révén formálta meg a modern társadalom ideáit és magyarázatait. André Bazin, a filmművészet egyik meghatározó alakja, úgy véli, hogy a western valódi lényegét nem lehet csupán az egyes elemekből megérteni; a mítosz hatása formálja a műfaj minden aspektusát, így a western valóban a film művészetének csúcsát képviseli. Érdekes megfigyelni, hogy az amerikai western népszerűsége időről időre csökken, majd mindig újra életre kel, még akkor is, ha sokan már leírták. Vannak, akik unalmas férfitörténeteknek tartják ezeket a filmeket, de hogyan lehet így vélekedni olyan klasszikusok után, mint az Aki lelőtte Liberty Valance-t vagy a Nincs bocsánat? Ezek a filmek nem csupán a férfiak hősiességéről szólnak, hanem mélyebb társadalmi és érzelmi rétegeket is feltárnak, amelyek a western műfajának időtlen vonzerejét adják.
A western műfajának újjáéledését a streaming szolgáltatások robbanása indította el: a Taylor Sheridan és John Linson által életre hívott amerikai sorozat, a Paramount+-on futó Yellowstone, sokak szerint a modern kor Dallasának felel meg. Valószínűleg ezt a megállapítást a marketing szakemberek fogalmazták meg, hiszen a dinasztikus dráma története alig mutat hasonlóságot az Ewing család viszályaival és intrikáival.
A Yellowstone utolsó évada idején a nagy sztori az volt, hogy a főszerepet, John Duttont alakító Kevin Costner távozik, hogy a saját westernmítoszát építse a mozikban - a Horizont hatalmasat bukott a kasszáknál -, Taylor Sheridan viszont nem állt le, készített két előzmény spinoffot a Dutton család tagjaival a középpontban, az 1883-at és az 1923-at, az utóbbit Helen Mirren és Harrison Ford főszereplésével. Az 1923 első évada szintén nagy kritikai siker lett, nem kicsit Spencer Dutton karaktere miatt, aki az első évadban afféle világcsavargó, aki a végén kapja meg a hírt, hogy haza kell térnie. Az ifjú Duttont alakító Brandon Sklenar a Népszavának adott videó interjúban mesélt arról, hogy milyen fizikai megterheléssel jár egy efféle szerep. Ő még maradandó sérülést is szerzett, és ha már a a SkyShowtime-on látható második évadban hazatér, megkérdeztük tőle azt is, milyen volt az Oscar-díjas Helen Mirrennel forgatni.