Biztos forrásból érkezett információnk szerint az M0-ás körgyűrű építése nem valósul meg, ehelyett az M100-as és M10-es autóutak fejlesztése fogja átvenni a szerepet.

Az M0-ás körgyűrű keleti szakasza jelenleg Budakalásznál zárul. Amennyiben ezt a szakaszt összekötnék Piliscsaba térségével, amely légvonalban körülbelül 12-15 kilométer távolságra található, akkor létrejöhetne egy teljes körforgalom Budapest körül. Ez a fejlesztés jelentős előnyöket hozhatna a közlekedés szempontjából, és javíthatná a város körüli közlekedési kapcsolatokat.
A pomázi polgármester számára Lázár János építési és közlekedési miniszter a közelmúltban megerősítette, hogy "az M0-s meghosszabbítása Észak-Budán a mi életünkben nem fog folytatódni".
"Amikor bent jártunk miniszter úrnál, rákérdeztem nála az M0-ásra, hogy körülbelül lőjük be, mikor lesz belőle valami. Azt az információt adta, hogy az már nem a mi életünkben fog megvalósulni"
- elevenítette fel Leidinger István az Index Kibeszélő című műsorában. A polgármester mindehhez fanyar megjegyzést fűzött, mondván:
"ez azt jelenti, hogy az elkövetkező 40-50 évben olyan problémánk nem lesz, hogy az M0-ás építése miatt mondjuk forgalomkorlátozást vezetnének be."
Ez az északi szakasz, amely a 10-11. számú főutak között helyezkedik el, kifejezetten nehéz domborzati viszonyok között halad, a Budai Tájvédelmi Körzet érintésével. Az útvonalat viaduktok és alagutak színesítik, ami további kihívásokat jelent. Ennek következtében felmerül a kérdés: még ha lenne is pénzügyi fedezet, vajon valaha megvalósulhat-e ez a projekt?
"A jelenlegi gazdasági helyzetben az egyes közútfejlesztési beruházások felfüggesztése, újratervezése, vagy elhalasztása elengedhetetlen feladattá vált."
"Az M0 autóút előkészítési munkálatainak folytatása, figyelembe véve a domborzati viszonyok által megkövetelt speciális műszaki megoldások költségeit, jelenleg nem lehetséges."
Az Economx érdeklődésére reagálva az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) sajtóosztálya részletes tájékoztatást nyújtott. A válaszukban hangsúlyozták, hogy a minisztérium elkötelezett a Budapest nyugati agglomeráció közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése mellett. Ennek keretében hozták meg a döntést az M10 és M100 projektjeinek további folytatásáról.
Idén május közepén, Szentendre városában tartott fórum keretein belül Lázár János bejelentette, hogy megkezdődik az M100-as gyorsforgalmi út építése. Ez az új szakasz 32,3 kilométeren keresztül fogja összekötni az M1-es autópályát Esztergommmal. A projekt részeként tíz alagút, 26 híd, négy külön szintű csomópont, valamint zajárnyékoló falak és dombok kialakítására is sor kerül. Az M100-as beruházás becsült költsége jelenleg 500 milliárd forint.
Lázár János tavaly augusztusban a közösségi médiában osztotta meg, hogy az M100-as autóút építése hamarosan elindulhat. Akkor azt is megemlítette, hogy a projekt közbeszerzési eljárásának kiírását 2025-re várja, ahogy azt a Totalcar cikkében olvashattuk.
Az ÉKM legfrissebb tájékoztatása alapján, amely a lapunkhoz érkezett,
"az M100 gyorsforgalmi út tekintetében már az építési engedélyek is rendelkezésre állnak. A részletes kiviteli tervek elkészítésére, valamint a kivitelezési feladatokra együttesen irányuló közbeszerzési eljárás megindítása és lefolytatása a jövő évre tervezett. A 3 részre szakaszolható tervezési és kivitelezési munkák átfutási ideje 40-84 hónap közötti, az adott műszaki tartalomtól függően".
A zsákként elnyújtott körgyűrű tökéletes kiegészítője lenne az M10-es gyorsforgalmi útnak, amely Budapest és Kesztölc között összekötné az M0-ás és M100-as autóutakat. Ez a fejlesztés nemcsak a közlekedési folyamatokat gyorsítaná fel, hanem jelentősen javítaná a régió közlekedési infrastruktúráját is.
A szaktárca lapunknak adott válaszában hangsúlyozta, hogy az M10 gyorsforgalmi út már környezetvédelmi engedéllyel rendelkezik.
"A további, kiviteli terv szintig tartó előkészítési feladatokra vonatkozó közbeszerzési eljárás megindítása, majd a tényleges tervezési munkák megkezdése a jövő évre tervezett. Ezen, mintegy 4 év átfutási idejű tervezési feladatokat követően születhet döntés a megvalósításról"