Az Apple és a kínai piac kapcsolata rendkívül izgalmas és összetett. A kínai gyártási kapacitások és a hatalmas fogyasztói bázis miatt Kína kulcsszereplővé vált az Apple globális stratégiájában. Az Apple termékei, mint az iPhone és az iPad, jelentős népsz

Az amerikai cég okostelefonjai továbbra is az egyik legnépszerűbb opciónak számítanak a piacon, a dominanciájuk azonban korántsem olyan erős, mint mondjuk pár évvel ezelőtt.

Az Apple a tavalyi év végén nem éppen fényes eredményekkel büszkélkedhetett. A frissen közzétett statisztikák alapján a 2024-es év utolsó negyedévében, amely magában foglalja a fontos karácsonyi időszakot is, az eladások öt százalékkal csökkentek a 2023-as év hasonló időszakához viszonyítva.

Ez elsősorban annak tudható be, hogy a cég által szeptemberben piacra dobott Iphone 16 szériának a kínai piacon nem voltak teljes mértékben elérhetőek a mesterséges intelligencia funkciói, ezzel pedig egy hatalmas felvásárlópiactól estek el.

Ez meg is mutatkozott a cég világpiaci részesedésén, ami a tavalyi évben egy százalékponttal, 18 százalékra csökkent.

Persze az Apple-t nem szabad temetni, mindig képesek olyan újítással előrukkolni, mellyel ismét maguk mellé állíthatják a potenciális vásárlókat. Ezt tervezik 2025-ben is, amikor ismét piacra dobhatnak egy SE modellt, ami elsősorban azokat az embereket célozza meg, akik Iphone-t szeretnének, viszont nem akarnak 1-1,5 ezer eurót elkölteni rá.

Ahogy mér fentebb is említettük, az Iphone 16 AI-funkciói nem igazán működnek Kínában, így elesnek az ottani felvásárlópiactól. Ezentúl, a kínai Xiaomi egyre jobb számokat produkál, ennek köszönhetően a tavalyi évben a világpiaci részesedésük 13 százalékról 14 százalékra emelkedett.

A nagyhalak közül így a Xiaomi lett az egyetlen cég, melynek világpiaci részesedése 2024-ben növekedett, ugyanis a Samsung részesdése az Apple-hez hasonlóan egy százalékponttal csökkent, jelenleg 19 százalékon áll a dél-koreai vállalat.

Izgalommal tekintek az idei év újításai elé, és kíváncsi vagyok, hogy az Apple képes lesz-e átlépni a jelenlegi kisebb nehézségein, hogy a jövőben újra a Samsung és az Apple dominálja a piacot. Elképzelhető, hogy a Xiaomi, a BYD példáját követve, világhódító útra lép, és az elkövetkező évek vagy akár évtizedek a kínai telefonmárka felemelkedéséről sz fognak szólni.

Related posts