Alonso finomította korábbi megnyilatkozását: "Ha én vagyok a legnagyobb pechszörny a földön, akkor mit mondhatnak el a többiek?" - F1VILÁG.HU

A 43 éves spanyol versenyző továbbra is pont nélkül zárja az idei szezont, pedig Imolában az ötödik helyről indult – ez volt eddigi legjobb lehetősége a pontszerzésre 2025-ben. Alonso azonban hamar a bokszba hajtott, és a verseny alakulása, amely először egy virtuális biztonsági autós fázissal, majd egy teljes biztonsági autóval folytatódott, végleg megpecsételte a sorsát. Eközben riválisai értékes időt nyertek a kerékcserékkel. Ő és csapattársa, Lance Stroll sajnos nem rendelkeztek azzal a megfelelő gumival, amellyel reagálhattak volna a váratlan eseményekre.
A feszültséggel teli Alonso a csapatrádióban kíméletlenül őszinte volt, amikor trágár kifejezéseket használva hívta magát "a világ legszerencsétlenebb pilótájának". Azóta azonban finomította véleményét, és más megvilágításba helyezte helyzetét.
"Nem hiszek ezekben a dolgokban" - válaszolta Monacóban arra a kérdésre, hogy esetleg szerencsehozó kabalával vagy imával próbálja-e megtörni a pechsorozatot. "Valószínűleg ezt érdemeljük. Sokszor volt balszerencsénk, de idén főként az a legnagyobb pechünk, hogy nem vagyunk versenyképesek."
"Ha versenyképes vagy, bármilyen stratégia működik, a biztonsági autó csak apróbb gond. De ha nem vagy az, akkor minden apró körülmény pontokat vesz el tőled."
A spanyol pilóta visszaemlékezett az idei versenyekre: "Ausztráliában sajnos kicsúsztam – ez az én felelősségem volt. Kínában pedig három versenyzőt kizártak, így elérhettük volna a pontszerző helyet, de már a második körben túlmelegedtek a fékek, és kénytelen voltam kiállni. Több futamon egyszerűen nem tudtuk hozni a szükséges tempót."
Alonso azonban kiemelte, hogy az imolai rádióüzenet valójában egy belső, a kontextusból kiemelt párbeszéd volt.
"Valóban frusztráló helyzetekkel találkoztunk a verseny során, de ez egy rendkívül személyes párbeszéd volt a mérnökömmel. A verseny végeztével órákon át elemezzük a történéseket, és kétségtelen, hogy Imolában sokkal versenyképesebbek voltunk, lehetőségünk nyílt volna pontokat gyűjteni. Egy üzenetet küldesz a csapatodnak, amelyből címlapot készítenek - de hát ez a Forma-1 világában teljesen megszokott."
A kétszeres világbajnok végezetül saját karrierjére hivatkozva árnyalta a "legszerencsétlenebb" titulust.
"Nem érzem magam szerencsétlennek. Kétszeres világbajnokként és kétszeres Le Mans-győztesként, valamint WEC-bajnokként és Daytonában aratott győzelmemmel büszkélkedhetek. Ha én vagyok a legszerencsétlenebb, akkor el sem tudom képzelni, mit mondhat a többi 18 pilóta."