A világ élvonalába lépve: A 17 éves magyar motoros története

A Millenárisban megrendezett Motorkiállítás szombati napja iránti óriási érdeklődés már a déli órákra megmutatkozott: a belépésre várakozó tömeg a park területén kívül is kígyózott. Bár a sorozatos belépések gyorsan zajlottak, a látogatók számára legalább félórás várakozásra kellett számítaniuk, mire végre beléphettek az esemény varázslatos világába.

A lenyűgöző kiállítás valóban bőségesen kárpótolta a motorok rajongóit. A résztvevő márkák listája széles spektrumot ölelt fel: a japán gyártók, mint a Kawasaki, Suzuki és Honda, mellett a legendás Harley Davidson is képviseltette magát. A látogatók szabadon felpattanhattak a motorokra, és természetesen a különböző szögekből készült fotók száma is szinte végtelen volt. Mindenki találhatott kedvére való gépet, és a látvány biztosan emlékezetes marad.

A hazai motorsport kiemelkedő személyiségei is megjelentek az eseményen, ahol a magyar motorozás ikonikus alakjával, Talmácsi Gáborral a rajongók dedikáltathatták kedvenc könyveiket. Emellett a kilátogatók örömmel üdvözölhették Kiss Norbertet is, aki a nap egyik legjobban várt pillanatában, Rossi Moor versenymotorjának leleplezésekor lépett a mikrofonhoz.

A mindössze 17 esztendős versenyző 2025-ben már a Moto2 JuniorGP-sorozatban teheti próbára tudását, miután tavaly Révész Bálint, a Révész Racing csapatának vezetője úgy határozott, hogy lehetőséget biztosít a fiatal tehetségnek.

Rossi Attila Moorral és menedzserével, Stefano Favaróval az Index stábja egy izgalmas beszélgetésre ült le az amerikai-magyar versenyző standjánál, a bemutatót követően.

„Mindig is éreztem, hogy elérhetjük ezt a szintet, csupán az időzítés volt a kérdés – mondta a 60 éves szakértő. – Ez az utolsó lépcsőfok a profik előtt, már tényleg csak egy karnyújtásnyira vagyunk a Moto2-től.”

Általában, ha a fiatal versenyzők a junior kategóriákban jól teljesítenek, a Moto3 szokott lenni a következő lépés számukra. Azonban Rossival nem tudtuk ezt az utat bejárni, mivel a 184 centis magasságával és 74 kilós súlyával a Moto3 motorja túl kicsi lett volna számára. Így végül úgy döntöttünk, hogy eltekintünk a Moto3-tól, és egyenesen a Moto2-be lépünk.

Azt is hozzátette, hogy a Moto2-ben már nagyon erős motorra van szükség, azonban a Révész Racingnek és az Apriliának köszönhetően már hozzájutottak az előírt szinthez megfelelő motorhoz, így december óta már azzal tud készülni a junior kategóriára a fiatal versenyző.

Elképzelhető, hogy augusztusban egy szabadkártyának hála magyar versenyző is szerepel a névsorban a Moto2 hazai versenyhétvégéjén. A Moto2, a MotoGP-vel együtt, 33 év után újra ellátogat Magyarországra, de ezúttal nem a megszokott Hungaroring ad otthont az eseménynek, hanem a Balatonfőkajár közelében található Balaton Park Circuit.

Az én szempontomból ez csupán adminisztratív teendő, lényegében egy szokásos formalitás, de Rossinál a dolog már sokkal összetettebb, és kizárólag rajta múlik. Nem az a fontos, hogy a közönség lássa, mennyire ügyesen motorozik, hanem sokkal inkább az, hogy észrevegyék, képes megállni a helyét a versenyben. Ehhez elengedhetetlen, hogy folyamatosan az élmezőnyben, az első öt között végezzen.

- magyarázta a menedzser, majd át is vette a szót a mellettünk addig számos gratulációt begyűjtő tehetség.

„Amennyiben folyamatosan az első öt között tudok lenni, az jelentősen növeli az esélyeimet egy esetleges szabadkártyás részvételre. Ugyanakkor ezt a helyzetet nem érzem nagyobb nyomásnak, mint azokat a kihívásokat, amelyeket korábban átéltem a karrierem során.”

A 2022-es sérülés emléke sem riasztja el, hiszen azt követően egy három és fél órás műtéti beavatkozásra volt szükség, hogy újra versenyképes lehessen a csuklójával a jövőben.

Apám gyakran hangsúlyozta, hogy ha úgy érzem, meg kell állnom, nyugodtan megtehetem, és nincs szükségem arra, hogy folyamatosan versenyezzek. De én a sport iránti szenvedélyem miatt nem tudok távol maradni. Az esések elkerülhetetlenek, ez a versenyzés velejárója. Én pedig csak arra figyelek, ami előttem zajlik.

Két éves kora óta jár édesapjával különböző pályákra, szóval ez gyakorlatilag az élete része. Szerinte csak akkor lehet valaki bajnok, ha százszázalékosan mindenét beleteszi a munkába.

Ez különösen érvényes Rossi Moorra, aki mindössze 17 évesen elhagyta az Egyesült Államokat, hogy visszatérjen Európába a családjával. Azóta, az edzések mellett, rengeteg junior versenysorozaton is részt vett, így igyekszik kiaknázni a lehetőségeit és fejlődni a sportágában.

Azt kell mondanom, hogy a motorsport számomra nem csupán hobbi, hanem az életem szerves része. Mióta csak emlékszem, mindent, amit valaha fontosnak tartottam, ennek a szenvedélynek szenteltem. Ez az út azonban nem volt mentes a nehézségektől és a lemondásoktól, de minden egyes pillanata megérte.

Február elején hivatalossá vált, hogy Farkas Kevin részt vehet a MotoGP magyarországi Moto3-as futamán, köszönhetően a rendező országnak járó szabadkártyának.

Az alábbiakban egy exkluzív interjút olvashatnak a 2023-ban megnyílt Balaton Park Circuit operációs igazgatójával.

Related posts