A termék autentikus, de a Master Good reklámfilmje már az mesterséges intelligencia kreatív zsenijének alkotása.
"Ez már nem csupán egy teszt, hanem egy teljesen új időszak kezdete." - Gács Tamás, Promptmonsters
A film technológiai megvalósításáért a Promptmonsters felelt. A cég alapítója, Gács Tamás és Kálmán Mátyás. Az alkotók szerint az AI-alapú filmkészítés ma már nem kísérleti terep, hanem folyamatosan változó, rendkívül dinamikus technológiai környezet.
„Ez nem csupán egy kísérlet – fogalmazott Gács Tamás. – Kéthetes ciklusokban folyamatosan megújulnak a szabályok, új eszközök és lehetőségek bukkannak fel. A Master Good bátorsága és nyitottsága nélkül ez a projekt sosem valósulhatott volna meg; valódi úttörő szerepvállalás ez a saját iparágukban.”
A munka egy hónapon át zajlott, és minden egyes részlete gondosan megtervezésre került.
Az AI-alapú produkciók során nem csupán egy moodboard készül, hanem egy konkrét shooting board, amely már magában foglalja a végső képet, amit a projekt során látni fogunk. Az ügyfél ezt a verziót hagyja jóvá, és ha számára minden rendben van, a végeredmény teljes mértékben tükrözni fogja ezt az elfogadott koncepciót, hiszen az animáció is ezen alapul. Minden részlet úgy alakul, ahogy azt előre megbeszéltük. Persze, utólag könnyen lehet módosítani, akár egy karakter megjelenését is, hogy az kövérebb vagy éppen bajszos legyen. Ez számunkra egyszerre jelenti a rugalmasságot és a kihívást: ha egy részlet változik, az egész folyamatot újra kell gondolni, de éppen ez a dinamika teszi a munkát izgalmassá és vonzóvá.
Gács Tamás szerint a technológia a jövőben alapvetően formálja majd át a reklámkészítést:
A forgatások jelentős része eltűnni látszik. Mióta elkezdtük ezt az utazást másfél évvel ezelőtt, a technológia hihetetlen fejlődésen ment keresztül. Az AI által generált tartalom minősége mára annyira magasra nőtt, hogy egy átlagos néző nehezen tudja megkülönböztetni a valós szereplőkkel készült filmeket az AI által létrehozottaktól. A jövőben várhatóan sokkal több tartalom fog készülni, és mindezt gyorsabban, rugalmasabban, valamint a költségek töredékéért. A megrendelők jelentős megtakarításokat érhetnek el a forgatási költségek csökkentésével, miközben az utómunkához szükséges stáb mérete nem csökken a korábbiakhoz képest.
A Promptmonsters nemcsak reklámfilmeket készít, jelenleg egy háromrészes, egész estés AI-sorozaton dolgoznak. A Royal-film teljes egészében magyar szakemberekkel készült, a rendező Lehel Olivér, Totyi volt. A Royal Tanyasi Csirke új reklámfilmje a Master Good innovációs szemléletét, a márka eleganciáját és a hazai kreatívipar új korszakát egyszerre mutatja be - bizonyítva, hogy a hagyomány és a mesterséges intelligencia egymást erősítve képes új szintre emelni a történetmesélést



