A Mai Manó Házban nyílik meg a modern állatfotózás úttörőjének lenyűgöző kiállítása.

A Mai Manó Ház két új kiállítással folytatja elkötelezett küldetését, melynek célja a magyar kortárs fotográfia kiemelkedő alkotóinak bemutatása, valamint a nemzetközi színtéren elismert magyar származású fotóművészek életművének népszerűsítése. Ezt Baki Péter, a Magyar Fotográfusok Háza - Mai Manó Ház igazgatója hangsúlyozta a szerdai budapesti sajtótájékoztatón.
Az "Ylla: A modern állatfotózás születése" című kiállítás célja, hogy újra felfedezze a magyar származású Ylla (Koffler Kamilla) életét és munkásságát, aki 1920-ban látta meg a napvilágot, és sajnos 1955-ben fiatalon távozott az élők sorából. Pryor Dodge, a fotóművész keresztfia, valamint hagyatékának tulajdonosa és gondozója, hangsúlyozta, hogy a tárlat nemcsak Ylla művészetét, hanem az állatfotózás modern irányvonalát is bemutatja, egyedülálló betekintést nyújtva a művész életművébe.
Ismertetése szerint a Párizsban 1932-ben műtermet nyitó Ylla úttörője lett az állatportrék készítésének: a konvencionális, faj és fajtaazonosításra készült fotókkal szemben Ylla munkája során ösztönös köteléket alakított ki modelljeivel, hogy azok emberiként azonosítható tulajdonságait ragadhassa meg, ezáltal új perspektívát teremtetett és az állatok vizuális ábrázolásában új műfajt hozott létre.
A Mai Manó Házban megnyílt kiállítás első részében az 1930-as évek Párizsában készült fényképek varázslatos világa elevenedik meg. Külön figyelmet érdemel a tárlat egyik legelső darabja, amely az Ernest nevű macskát örökíti meg. Ylla, a művészi látásmóddal rendelkező fotográfus, kezdetben az ügyfelek házi kedvenceit fényképezte, de emellett a párizsi állatkertben is járt, ahol merész közelképeket készített a legfélelmetesebb állatokról.
Ezt a tevékenységet folytatta, amikor 1941-ben az Egyesült Államokba költözött. A kiállítás második szekciójában a tengerentúlon készült fényképek kaptak szerepet, amelyek műteremben és szabadban készültek.
Mivel Ylla hosszú éveken át csupán állatkertek keretein belül örökíthette meg az állatok világát, titkos vágyakozása az volt, hogy egyszer eljuthasson Afrikába. A harmadik szekcióban olyan fotók kerülnek bemutatásra, amelyeket 1952-ben készített, amikor három felejthetetlen hónapot töltött Kenyában és Ugandában. E zöldellő tájakon nem csupán elefántok, bölények és zsiráfok csordáit örökítette meg, hanem a kontinens varázslatos vadonjának lélegzetelállító pillanatait is.
A kiállítás záró szekciójában megcsodálható képek a fotóművész hét hónapos indiai kalandja alatt készültek. Indiában a vallási körmenetek varázslatos pillanatait örökítette meg, továbbá szenvedélyének, az elefántoknak a szépségét is megragadta. Az utolsó fotó, amely egyben Ylla végső felvétele is, 1955-ben készült egy izgalmas bikakordé-verseny során. A művész tragikus módon kiesett a dzsipből az esemény hevében, és a baleset következtében életét vesztette.
Mindkét kiállítás április 6-ig látogatható.