A kínai akkumulátoripar egyre inkább dominálja a globális piacot, és látszólag felfalja a versenytársakat.
A világon gyártott új elektromos és hibrid autók akkumulátorainak teljes kapacitása 2025 első nyolc hónapjában elérte a 691 gigawattórát, ami közel 35 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A legfrissebb SNE Research adatok szerint a kínai gyártók - élükön a CATL-lel és a BYD-vel - tovább növelik piaci fölényüket, miközben a dél-koreai szereplők lassan háttérbe szorulnak.
A CATL 37 százalékos, a BYD 18 százalékos piaci részesedéssel uralja a globális piacot. A két cég együtt már a világ akkumulátorainak több mint felét gyártja. Ezzel szemben a dél-koreai szereplők - az LG, az SK On és a Samsung SDI - összesen 17 százalékra estek vissza, és csak lassan növekednek.
A BYD Európai jelenléte folyamatosan erősödik, hiszen az akkumulátorainak felhasználása egy év alatt lenyűgöző 263 százalékkal emelkedett. A vállalat kiemelkedő versenyelőnye abban rejlik, hogy a gyártási folyamat minden lépését saját kezében tartja, így garantálva a minőséget és a hatékonyságot.
Az LG és az SK On elsősorban a Tesla, a Kia és a Volkswagen számára biztosítanak alkatrészeket, azonban a Tesla teljesítményének csökkenése következtében az LG értékesítései is gyengültek. Ezzel szemben a Panasonic a amerikai piacon kíván erősíteni, és törekszik arra, hogy mérsékelje a kínai beszállítóktól való függőségét.
A szakértők szerint 2025-ben a globális akkumulátorgyártás átlépheti az 1000 gigwwattórás határt, és ezzel új korszak kezdődhet az elektromos járművek piacán - írja az electrive.com.



