A Google-nél ismét a figyelem középpontjába került az okosszemüveg koncepciója, már nem először.

A vállalat úgy tűnik, hogy nem tudja elengedni azt a terméktípust, amelyhez az utóbbi években rengeteg csalódás fűződik.

Potenciálisan akár már a héten bejelentheti az AdHawk Microsystems felvásárlását a Google - szellőztette meg belső forrásokra hivatkozva a minap a Bloomberg. Az összegszerűen nem túl jelentős (115 millió dollárosra taksált) üzlet érdekessége abban rejlik, hogy az egyedi szemkövetési technológiát fejlesztő startup megszerzésével ismét előkerülhet a keresőóriásnál az okostelefonok gyártásának témája.

Forradalmi újítás a technológiai világban.

A 2017-ben indított kanadai startup rövid története ellenére figyelemre méltó fejlesztéseket és ahhoz kötődő portfóliót alakított ki. Az AdHawk szemmozgást monitorozó technológiája más megoldásokkal ellentétben nem támaszkodik kamerákra, így az ezzel felvértezett eszközre sem kell nagyméretű és energiaigényes szenzorokat, illetve komoly számítási kapacitást biztosító hardvert pakolni.

A MEMS-alapú, azaz mikro-elektromechanikus szemkövető rendszer a cég állítása szerint a piacon lévő kamerás megoldásoknál ezerszer kevesebb mennyiségű adatot igényel, miközben tízszer olyan gyors tempóban dolgozva képes pontosabb eredményekre.

A startup innovatív technológiai megoldásokra építve már számos terméket alkotott, köztük a kutatási célokat szolgáló MindLink szemüveget, amely tesztadatok révén mélyebb betekintést nyújt a szem és az agy közötti összefüggésekbe. A kanadai vállalat különlegessége, hogy minden fejlesztés és gyártás házon belül zajlik, kezdve a szenzorokkal, folytatva a feldolgozó algoritmusokkal, egészen a rendszert működtető szoftvercsomagig.

Jöhet a következő Glass?

Bár a Bloomberg forrásai szerint a felvásárlás akár még ebben a késői státuszban is meghíúsulhat, amennyiben végül tényleg megszerezné magának a startupot a Google, az új lehetőségeket nyithat a keresőóriás számára. Például az sem elképzelhetetlen, hogy sokadszor is nekifutnának a saját okosszemüveg gyártásának.

Pontosan két évvel ezelőtt, szinte napra pontosan, a Google bejelentette, hogy visszavonja a Glass márkájú AR-szemüvegét. A döntés mögött számos technológiai és üzleti átalakítás állt, amelyek ellenére a termék nem tudta teljesíteni a hozzá fűzött várakozásokat.

A keresőóriás első AR-szemüvegével nagyon korán, még 2013-ban rajtolt el. Az első széria a termék kiforratlansága és a megfelelően nagy és tehetős érdeklődői kör hiánya miatt azonban nagyon csúnyán elhasalt. Az első körben végfelhasználókat célzó Glass horrorisztikus ára (1500 dollár) és elérhetőségének korlátozottsága egyenes út volt a kudarc felé. 2015 elején gyorsan nyugdíjba is vonultatták az úttörő szemüveget.

A Glass-saga azonban még korántsem ért véget, hiszen az év folyamán bejelentették, hogy a család új generációja kifejezetten üzleti és ipari felhasználásra készül. 2017-re már komolyabb eredmények is születtek: ekkor vált elérhetővé a Glass Enterprise Edition a kiváltságos felhasználók számára. A 2.0-s vállalati szemüveg 2019-ben debütált, és bár formailag nem hozott sok újdonságot, teljesítménye jelentősen javult. Ennek ellenére a célcsoportot nem varázsolta el annyira, hogy tömegesen vásároljanak belőle, így a Google kénytelen volt másodszor is búcsút inteni a Glassnak.

Related posts