A BYD legújabb autója olyan ugrásokra képes, mint KITT a "Knight Rider"-ben!

A jövő autóinak technológiája sokszor úgy tűnhet, mintha egy sci-fi filmből lépett volna elő, de a BYD U9-es modellje, inkább a nosztalgiavonatra ület fel.

A BYD-hoz tartozó Yangwang már egy ideje intenzívem teszteli az U9-es elektromos szupersportautót, amely a legutóbbi próbák során a híres Nürburgringen is bemutatkozott. Ez a 1300 lóerős, négy villanymotorral felszerelt jármű nem csupán teljesítményével hívja fel magára a figyelmet, hanem innovatív technológiáival is, amelyek közül kiemelkedik a DiSus-X névre keresztelt lengéscsillapítási és rugózási rendszer.

Ezzel az autó nemcsak gyors, hanem képes olyan rendkívüli mozdulatokra is, mint a "táncolás", a háromkerekezés vagy akár az ugratás!

Az ugratást pedig - K.I.T.T.-hez hasonlóan - menet közben is be lehet vetni. Az alábbi videón láthatjuk, ahogy U9 120 km/órával egy 2,5 méter átmérőjű kátyúhoz érkezik, majd simán átugorja azt. Majd jönnek a jancsiszegek és így tovább.

A gyártó szerint a 2,5 tonnás elektromos jármű lenyűgöző teljesítményével hat méteres ugrásokra képes, és ami még figyelemre méltóbb, hogy mindezt teljesen önvezető módban teszi, így sofőrre sincs szükség a volán mögött.

A DiSus-X futómű innovatív működése során először az autó orrát emeli meg, majd fokozatosan a hátsó rész is a levegőbe emelkedik. Landolás előtt a rendszer precízen beállítja a kerekeket az ideális pozícióba, így biztosítva, hogy az érkezés a lehető legzökkenőmentesebb és legkellemesebb legyen.

Bár az ugrási funkció valóban lenyűgöző látványt nyújt, a gyakorlati alkalmazhatósága komolyan megkérdőjelezhető. A mindennapi közlekedés során valószínűtlen, hogy egy autó ugrálva kerülje el az úthibákat. Sőt, az ilyen manőverek akár balesetveszélyesek is lehetnek. Jelenleg inkább marketingfogásként érdemes értékelni ezt a technológiát, amely a BYD innovációs potenciálját és a futóműrendszer fejlettségét kívánja hangsúlyozni.

Related posts