A busztüzek következtében a BKV elrendelte a teljes flottájának alapos vizsgálatát. | Demokrata

A felmérések eredményei alapján megállapítható, hogy a megfigyelt esetek egyediek és véletlenszerűek, és semmiféle műszaki vagy üzemeltetési kapcsolat nem mutatható ki közöttük.

A BKV Zrt. tájékoztatása szerint minden autóbuszuk, beleértve a tűzesetek során érintett járműveket is, folyamatosan alá van vetve a napi üzembe helyezés előtti alapos ellenőrzéseknek. Ezen kívül a tűzbiztonság érdekében heti rendszerességgel végeznek műszaki vizsgálatokat is.

A legfrissebb elemzések alapján a tűzesetek kapcsán nem azonosítottak műszaki vagy üzemeltetési okokat – tájékoztatták a nyilvánosságot. Kiemelték, hogy ezek az esetek nem reprezentálják a BKV-buszok általános biztonsági szintjét.

Hangsúlyozták, hogy a munkatársak mindent elkövetnek annak érdekében, hogy a flotta elöregedése, amely a beruházási források csökkenéséből adódik, ne befolyásolja a BKV által nyújtott szolgáltatások magas színvonalát és biztonságát.

"A járművek állapotának és az utazás biztonságának biztosítása cégünk legnagyobb prioritása, ezért azonnali hatállyal elrendeltük, hogy minden autóbuszunkat alapos, soron kívüli tűzbiztonsági ellenőrzésnek vessük alá. Az ellenőrzések kiterjednek az elektromos és üzemanyagrendszerekre, a motortér állapotára, valamint a tűzoltó-berendezések működésének ellenőrzésére is. A pontos okok felderítése érdekében szakértőink bevonásával jelenleg is zajlanak a vizsgálatok" - írták. Hozzátették:

A BKV által üzemeltetett autóbuszok belső terét gondosan elválasztják a motortértől, ami azt jelenti, hogy műszaki hiba esetén az utasok biztonságban vannak, és gyorsan el tudják hagyni a járművet.

Műszaki hiba miatti tűzesetben még soha senki nem sérült meg a társaság autóbuszain - emelték ki.

Hozzátették: a buszok mindegyike automata tűzoltóberendezéssel van felszerelve, a rendelkezésre álló információk szerint ezek most is működésbe léptek, azonban a szerdai tűznél nem tudták megakadályozni, hogy a busz teljesen kiégjen.

Egy rendkívüli eseménysorozat zajlott le Budapest belvárosában, amely a közlekedésbiztonságra is figyelmet irányított. Szerdán egy 2015-ben beszerzett Karsan Atak busz gyulladt ki, ami már körülbelül 500 ezer kilométert futott. A járművön négy utas tartózkodott, ám mielőtt a tűz elérte volna őket, mindannyian, beleértve a vezetőt is, sikeresen elhagyták a buszt, így senki sem sérült meg. A következő napon, csütörtökön, 8 óra előtt a XI. kerületben, az Érdi út és Süveg utca kereszteződésénél egy 59-es villamospótló autóbusz motorterében gyulladtak fel a lángok, amelyek hamarosan átterjedtek a busz hátsó részére. Szerencsére itt sem történt sérülés, a járművezető és az utasok biztonságosan ki tudtak szállni. Dél után nem sokkal egy másik, szintén 24 éves Mercedes-Benz Citaro autóbusz hátsó része füstölni kezdett az 59-es pótlón, de itt a járművezető gyorsan reagált: kézi tűzoltókészülékével azonnal megkezdte az oltást, így a tűz nem terjedt el. Ez a busz már több mint 1,3 millió kilométert futott, és a figyelmes beavatkozásnak köszönhetően elkerülhetővé vált egy komolyabb baleset.

A BKV bejelentette, hogy tapasztalataik alapján az autóbuszok ideális maximális életkora 10 év. Bár a cég mindent megtesz a járművek hosszú távú és biztonságos üzemeltetéséért, a közösségi közlekedés megbízhatósága és biztonsága legnagyobb mértékben új járművek folyamatos, ütemezett beszerzésével biztosítható.

Hozzátették, hogy a tűzesetek következtében érintett, idős Mercedes-Benz Citaro autóbuszokat hamarosan új járművek váltják fel. A BKV flottájának megújítása a következő években is folytatódik, amely magában foglalja a legidősebb buszok selejtezését is.

Related posts