A boltok polcain és az online piactereken egyre népszerűbb a Lego, de a karbonlábnyomának csökkentéséhez még mindig szükség van egy kulcsfontosságú összetevőre.

A világ legnagyobb játékgyártója, a dán Lego, eddig mesterien navigált a digitális tér kihívásai között, ám a fenntartható zöldmegoldások terén még mindig adós maradt.

A világot rendületlenül bejáró "A kocka művészete" (The Art of the Brick) című kiállítás Nathan Sawaya New York-i művész lenyűgöző alkotásait vonultatja fel, melyek mind legókockákból készültek. E szobrok mellett híres műalkotások újraértelmezett verziói is megelevenednek, varázslatos élményt nyújtva a látogatóknak. A kiállítás, amely jelenleg Berlinben látható, először 2007-ben debütált, és azóta már 24 országot és több mint száz várost megjárt - idén Budapest is a helyszínek között szerepel. A tárlat eddig több mint tízmillió érdeklődőt vonzott, ami jól mutatja, hogy a legókockák iránti vonzalom nem csupán a gyerekek privilégiuma, hanem felnőttek körében is egyre népszerűbbé válik. A szórakoztató és kreatív kiállítás tehát nem csupán művészeti élményt, hanem komoly marketinglehetőséget is kínál a legó márkának, hiszen a kockák varázsa minden generációt magával ragad.

A vállalat nem volt mindig ilyen elnéző. Miután a munkájából kiábrándult egykori Wall Street-i ügyvéd 20 évvel ezelőtt teljes mértékben a legóművészetnek szentelte az életét, és három évvel később a nyilvánosság elé tárta első alkotásait a pennsylvaniai Lancasterben, a cég felszólította, hogy "szüntesse be a jogsértést". A billundi székhelyű társaság féltékenyen őrzi szellemi tulajdonát, úgynevezett mesterépítői a kíváncsi szemektől fóliával védett ablakok mögött tervezik meg új ötleteiket a Legoland számára.

Related posts